Naujos galimybės Alytaus mokiniams – keturios įstaigos mokys inžinerijos

Naujos galimybės Alytaus mokiniams – keturios įstaigos mokys inžinerijos 1
Dzukijosveidas.lt nuotraukos.

Paskutinė šių metų vasaros diena – labai svarbi Alytaus miesto istorijoje. Pirmadienį keturios Alytaus švietimo įstaigos pasirašė jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį, pagal kurią Alytus bus pirmasis miestas, vaikų ugdyme įgyvendinsiantis kūrybinio mąstymo ir inžinerinės kompetencijos ugdymo programą.

Alytaus miesto savivaldybėje pirmadienį vidurdienį rinkosi sutartį pasirašiusių Alytaus Senamiesčio pradinės, Alytaus Dzūkijos mokyklų, Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijos ir Alytaus profesinio rengimo centro vadovai. Jie sutarė, kad Alytaus mieste vaikai jau nuo mažų dienų turėtų būti ugdomi kūrybinio mąstymo ir inžinerijos. Šios keturios mokyklos glaudžiai bendradarbiaudamos viena su kita, įgyvendins Kūrybinio mąstymo ir inžinerinės kompetencijos ugdymo programą.

Šio įvykio liudininkais tapo ne tik Alytaus miesto meras Nerijus Cesiulis, jo pavaduotojai Jurgita Šukevičienė ir Šarūnas Klėgeris, Alytaus miesto savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vedėjas Vytuolis Valūnas, Alytaus kolegijos vadovas Sigitas Naruševičius, bet ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovė – vyriausioji patarėja ir Dr. Loreta Žadeikaitė.

„Neperdėsiu sakydamas, kad ši diena Alytaus miesto istorijoje yra ypatinga. Viskas prasidėjo praėjusių metų birželio mėnesį, kai kartu su Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų atstovais buvo sumanyta organizuoti forumą apie tai, ko verslas tikisi iš švietimo. Taigi, to, kas čia šiandien vyksta, yra tęsinys. Ši idėja ir jungtinės veiklos sutartis nėra savivaldybės iniciatyva, o išsivystė labai natūraliai iš pačių švietimo įstaigų“, – kalbėjo V. Valūnas, toliau pasakodamas visą šio proceso chronologinę įvykių eigą.

Apie tai, kad Alytaus miestas yra pasiruošęs keistis, būti inovatyvus ir pirmas miestas, taikantis tokį mokymo modelį Lietuvoje, kalbėjo Alytaus miesto meras N. Cesiulis.

„Visos švietimo sistemos grandys turėtų būti Alytuje, kad čia galėtų mokytis vaikai, neišvažiuodami iš šio miesto. Puikiai suprantu, kad inžinerinis mokymas – tai išskirtinis mokymas. Alytus pasiruošęs išbandyti kitokius vaikų švietimo ir ugdymo modelius. Džiugu, kad pradinio, progimnazijos, gimnazijos ir profesinio mokymo įstaigos suranda sąsajų, tačiau labai norėčiau, kad šie susitarimai nebūtų vien tik popieriaus lapai, o veiksminga mūsų vaikams“, – sakė meras.

Alytaus miesto vicemerė J. Šukevičienė pažymėjo, kad tradicinis ugdymas šiandien jau tampa nebeaktualus, kad reikia atliepti šiuolaikinių vaikų poreikius ir juos ugdyti toms profesijoms, kurių šiandien dar net nėra.

„Tai vizionieriškas, sveikintinas žingsnis. Tebūnie šis bendradarbiavimas bus graži draugystė, tvirtas kumštis, tvirti pečiai“, – linkėjo vicemerė.

Inžinerinį išsilavinimą turintis Š. Klėgeris teigė besididžiuojantis tuo, nes inžinieriai yra svarbūs bet kuriam miestui ar valstybei. „Viliuosi, kad tai nebus eilinė mados kryptis, o gera pradžia inžinerijai mūsų mieste atgimti iš naujo“,  – sakė vicemeras.

Pagal Kūrybinio mąstymo ir inžinerinės kompetencijos ugdymo programą vaikus planuojama mokyti šešių inžinerinių temų – dizaino inžinerijos, chemijos ir bionžinerijos, energijos, informatikos, medijos ir mechanikos inžinerijų. Šis mokymo planas yra suderintas tarp visų keturių bendradarbiaujančių įstaigų.

Plačiau šią jungtinę keturių mokyklų programą pristatė Alytaus Dzūkijos mokyklos direktorė Vilija Sušinskienė. Į šią programą įeis tyrinėjimu grįstas mokslas, komandinio darbo įgūdžių lavinimas, bus ugdomas kritinis mąstymas, skatinamas mokinių žingeidumas, bus pasitelkiamos inovacijos bei skatinimas kūrybiškas mokymasis. Akcentuota, kad mokiniai turės galimybę mokytis ir finansinio raštingumo, bendravimo įgūdžių. Bus organizuojami ir praktiniai užsiėmimai, išvykos, vyks mokinių konsultacijos, projektinės, kūrybinės veiklos.

Nors sutartį pasirašė keturios minėtos įstaigos, prie šios idėjos mielai prisijungtų ir Alytaus kolegija, kuri turi galimybę susiformavusiam klasteriui pasiūlyti ir savo resursų bei galimybių.

„Jau matau ir piešiu, ką tarp šio projekto bendra turime mes, kaip aukštoji mokykla. Visada gyvenime reikia dalintis. Tai, ką mūsų kolegija turi įsigijusi, ką dar įsigis, mes privalome dalintis su miestu. Mūsų moderniausios laboratorijos yra atviros visuomenei. Ši keturių įstaigų pristatyta bendra programa susišaukia su tuo, ką veikia Alytaus kolegija“, – kalbėjo kolegijos vadovas S. Naruševičius ir pridūrė, kad būtų tikslinga į šią inžinerijos programą įtraukti ir ikimokyklinio ugdymo vaikus.

Idėja kurti bendradarbiavimą tarp skirtingo profilio švietimo įstaigų sužavėjo ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovus.

Naujos galimybės Alytaus mokiniams – keturios įstaigos mokys inžinerijos 2
Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovė – vyriausioji patarėja ir Dr. Loreta Žadeikaitė.

„Išgirdusi apie šį projektą – klasterio idėją – supratau, kad galima padaryti proveržį, nes švietimas kuria ateitį. Ši rugsėjo pirmoji Alytuje bus kitokia – nekonkuruoti, o bendradarbiauti. Dar daug ką reikia nuveikti šalia šio gražaus sukurto modelio, tačiau idėja, kaip švietime kurti bendradarbiavimą jūsų savivaldybė galėtų pasidalinti ir su kitomis savivaldybėmis“, – kalbėjo L. Žadeikaitė.

Naujos galimybės Alytaus mokiniams – keturios įstaigos mokys inžinerijos 3

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.