Alytaus tarybos dauguma nusprendė nemažinti žemės mokesčio tarifų gyventojams

Turintiems žemės sklypus Alytuje kitąmet nebus sumažinti žemės mokesčio tarifai. Jie išliks tokie patys, kaip ir šiais metais. Taip nusprendė trečiadienį posėdžiavusi Alytaus miesto taryba. „Alytaus piliečiai“ ir Tėvynės sąjunga – Lietuvos krikščionys demokratai palaikė sprendimą nemažinti tarifų argumentuodami, kad kelių dešimčių procentų mokesčio sumažinimo gyventojai nepajus, per mėnesį kiekvienam tai sudarys neženklią sumą, o miesto biudžetas per metus netektų apie 64 tūkst. eurų.

Jie nepritarė socialdemokrato Nerijaus Cesiulio pasiūlytai alternatyvai žemės mokesčio tarifus sumažinti 30 procentų, mat šiuo metu Dzūkijos sostinėje jie yra vieni didžiausių Lietuvoje. Lyginant su daugeliu šalies miestų – Panevėžiu, Šiauliais, Marijampole, Druskininkais ir kitais jie yra didesni net 30-70 procentų. Pasak politiko, per keturis paskutinius metus žemės mokestis Alytuje kilo maždaug 40 proc.

„Žmonės nemoka už žemę kas mėnesį, tai daro už metus. Sumažinus mokestį per metus susidarytų ženkli pinigų suma, per kelis – dar didesnė. Faktas, kad žemės mokestis kitąmet didės, nes neaišku, kokia bus žemės vertė, bet kils, todėl reikėtų sumažinti tarifą“, – posėdyje kolegas bandė įtikinti N. Cesiulis. Jo siūlymą palaikė 10 tarybos narių, prieš buvo 14.

Alytuje nuosavus žemės sklypus valdo daugiau kaip 5 tūkstančiai gyventojų. Kitąmet toliau bus taikomas padidintas 4 proc. žemės mokesčio tarifas apleistiems sklypams. Jų savininkams žemės mokestis gali išaugti iki dešimties kartų.

2014 metais Alytaus mieste žemės mokesčio priskaityta 166,9 tūkst. eurų, 2015 metais – 219,9 tūkst. eurų, 2016 metais – 275,9 tūkst. eurų, 2017 – 283,6 tūkst. eurų. Prognozuojama, kad 2018 metais priskaitymas gali padidėti iki 5 proc. lyginant su 2017 metais.

Žemės mokesčio įstatyme numatyta, kad kad žemės mokestinė vertė yra žemės vidutinė rinkos vertė, mokesčio tarifas gali svyruoti nuo 0,01 iki 4 procentų. Savivaldybių taryboms yra suteikta teisė nustatyti vieną ar kelis konkrečius žemės mokesčio tarifus, kurie gali būti diferencijuojami atsižvelgiant į vieną ar kelis kriterijus: pagrindinę žemės naudojimo paskirtį, žemės sklypo naudojimo būdą ir pobūdį, žemės sklypo naudojimą ar nenaudojimą, žemės sklypo dydį, mokesčio mokėtojų kategorijas (dydį ar teisinę formą, ar socialinę padėtį), žemės sklypo buvimo savivaldybės teritorijoje vietą (pagal strateginio planavimo ir teritorijų planavimo dokumentuose nustatytus prioritetus).

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *