Pirmasis pavojingų atliekų lašas iš degėsių jūros jau išvežamas (ATNAUJINTA)

Pagaliau, pirmasis pavojingų atliekų lašas iš degėsių jūros jau pajudėjo iš dešimt dienų degusios Alytaus padangų perdirbimo įmonės „Ekologistika“. Po griežtų šalies ministro pirmininko Sauliaus Skvernelio pasisakymų dėl neveiksnumo organizuojant pavojingų atliekų išvežimą iš gaisravietės sujudo visos atsakingos institucijos ir pirmieji du pavojingų atliekų konteineriai sukrauti buvo dar vakar, o šiandien jau ir pradėti išvežti.

Penktadienio rytą vykusio Alytaus ekstremalių situacijų komisijos posėdžio metu „Toksika“ atstovai gavo Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Rolando Juonio įsakymą pradėti pavojingų atliekų išvežimą iš gaisravietės. Degėsiai bus išvežti į Šiaulių rajone esantį  „Toksikos“ padalinį – pavojingų atliekų deginimo jėgainę. Ten pavojingos atliekos bus saugiai sudeginamos.

„Pas mus ten yra pritaikytos specialios dūmų valymo technologijos ir visai tai sutvarkysime“, – patikino Valstybės valdomos pavojingųjų atliekų tvarkymo bendrovės „Toksika“ generalinis direktorius Arūnas Dirvinskas. Taip pat direktorius prisipažino, kad su tokiu milžinišku kiekiu pavojingų atliekų įmonė „Toksika“ iki šiol nėra susidūrusi ir tai tikrai neeilinė situacija.

Už pavojingų atliekų sutvarkymą bus mokama iš valstybės rezervo. Taip pat buvo paskirtas ir Alytaus miesto savivaldybės administracijos atsakingas asmuo, koordinuosiantis atliekų tvarkymą – Viešosios tvarkos skyriaus vyresnysis specialistas Dalius Česynas, o jam nesant – Viešosios tvarkos skyriaus vyresnysis specialistas Vitas Černiauskas.

Kaip patikino penktadienį gaisravietėje apsilankęs A. Dirvinskas, dar šiandien iš padangų perdirbimo gamyklos „Ekologistika“ bus išvežta pirmosios 20 tonų degėsių.

Įmonės darbuotojai degėsius planuoja vežti ir šeštadienį, o galutinai sutvarkyti pavojingas atliekas planuojama maždaug dviejų savaičių laikotarpyje.

„Tai bus tik pirminis etapas, kurio metu iš pirmo ir antro sandėlių, kur gali būti apie 600 tonų degėsių, turėsime išvežti pavojingas atliekas ir jas sunaikinti. Tačiau antrajame etape laukia dar didesni atliekų kiekiai, kur padangų degėsiai susimaišę su gelžbetonio atliekomis, metalu. Tokių atliekų manome gali būti dar apie kelis tūkstančius tonų. Padangas ir gelžbetonį reikės išrūšiuoti. Visa tai darysime mes, tačiau dėl antrojo etapo tikriausiai bus dar vienas ekstremalių situacijų komisijos posėdis“, – kalbėjo A. Dirvinskas.

Tiesa, „Toksika“ neturi didelių konteinerių, todėl atliekų išvežimui samdoma įmonės „Ekonovus“ technika ir konteineriai. Atliekų išvežimo metu gaisravietėje budi tiek savivaldybės, tiek aplinkosaugininkų, tiek ugniagesių atstovai. Taip pat į konteinerius sukrautos atliekos sveriamos ir tik tada išvežamos.

Gaisravietėje penktadienį lankėsi ir ekonomikos ir inovacijų viceministrė Jekaterina Rojaka. Ji domėjosi, kaip toliau bus organizuojami gaisravietės tvarkymo darbai.

Šiandien daugiau detalių paaiškėjo ir dėl gaisravietės rezervuaruose susikaupusio vandens, kuriuo buvo gesinamas gaisras. Pirminiais duomenimis, šachtos dydis yra 5×5 metrų. Nėra tiksliai žinomas jos ilgis, tačiau jeigu jis siekia bent 100 metrų, tai reiškia, kad vandens gali būti apie 2,5 tūkstančio kubų. Tiesa, kol kas nėra sprendimų, kas bus daroma su juo, tačiau laukiama Aplinkos ministerijos rekomendacijų.

ATNAUJINTA

Pavojingų atliekų iš gaisravietės išvežimo darbams nelemta sklandžiai prasidėti – šiek tiek po pietų sugedo pirmasis konteinerių krautuvas, laukiama atvykstant kito.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *