Rizika ir būdai jos išvengti užsakant krovinių vežimo paslaugas

Krovinių vežimo verslo atstovai patiria įvairių grėsmių, į kurias būtina atsižvelgti norint, kad kroviniai būtų gabenami saugiai, o paslaugų kokybė – nepriekaištinga. Būtent todėl transporto ekspertai, draudikai rekomenduoja ekspeditorius ir vežėjus rinktis itin atsargiai. Pasitaiko atvejų, kad net ir patyrę verslininkai patenka į sukčių pinkles.

2017 metais viena draudimo kompanija dėl dingusio krovinio įmonei, užsakiusiai krovinių gabenimo paslaugą, išmokėjo rekordinę – net 500 tūkst. eurų – sumą, tačiau tokie ir panašūs atvejai turi ne tik daug finansinių, bet ir pinigais nepamatuojamų nuostolių.

Patikimos transporto biržos – vienas iš būdų rasti klientus nepatiriant jokių rizikų

Skelbimais, susijusiais su krovinių vežimo paslaugomis, gausiai dalijamasi internetinėse biržose: šiandien jau nė vieno, dirbančiojo logistikos versle, nebestebina, kad visas sandoris nuo A iki Z gali būti įvykdomas elektroniniu būdu, nesvarbu, ar reikalingas paprastų smulkių prekių, ar automobilių gabenimas.

Siuntėjas įdeda skelbimus, kokius krovinius ir į kurias šalis reikia vežti. Savo ruožtu planuojantys reisus vežėjai nurodo, kokio tipo, kiek krovinių gali vežti ir į kurias valstybes gali pristatyti krovinius. Specialiose platformose, analizuojant vežėjų statistiką ir reputaciją, galima pasirinkti tinkamiausius krovinių vežėjus. Tačiau ieškant klientų naujose transporto biržose, kurios besiregistruojantiems nekelia praktiškai jokių reikalavimų, neturi atsiliepimų sistemos, galima susidurti su įvairiomis rizikomis.

Su kokiomis rizikomis susiduriama skelbimų ieškant nepatikimose transporto biržose ar pagal skelbimus?

Pagrindinė rizika, su kuria susiduria krovinių siuntėjai – tai prekių dingimas. Šiuolaikiniame transporto versle vis dar pasitaiko fiktyviai įkurtų įmonių, tad kroviniai, užuot pristatyti į reikiamą vietą, gali dingti, o „susekti galus“ gali būti labai sudėtinga ar neįmanoma.

Fiktyviai įkurtos įmonės pavadinamos labai panašiai, kaip ir patikimos, gerą vardą rinkoje turinčios kompanijos – būtent tai suklaidina krovinių siuntėjus. Dažniausiai vagiami didelės vertės, paklausūs, lengvai realizuojami kroviniai – buitinė technika, elektronikos prekės, mobilieji bei išmanieji prietaisai.

Kroviniai gali būti ir apgadinami, o žalos iš nepatikimų vežėjų gali nepavykti prisiteisti. Taip pat dar viena iš galimų rizikų – krovinio konfiskacija: nepatikimi vežėjai, rinkos naujokai, fiktyvios įmonės gali vežti kontrabandinius krovinius. Pasirinkus patikimus, ilgai rinkoje veikiančius ir transporto biržose gerą reputaciją turinčius vežėjus, tokių nemalonumų išvengiama.

Kaip išvengti rizikos?

Norint sumažinti riziką, prieš užsakant krovinių vežimo paslaugą rekomenduojama atlikti šiuos veiksmus:

  • Išanalizuoti visą apie įmonę internete pateikiamą informaciją. Svarbiausia išsiaiškinti, ar įmonė moki, ar laiku atsiskaito už paslaugas, kokiais atsiliepimais dalijasi klientai ir kt.
  • Patikrinti, kokios informacijos apie įmones – potencialias klientes – pateikiama transporto biržose.
  • Paprašyti „šviežių“ rekomendacijų tiesiogiai iš įmonių, kurioms pastaruosius kelis mėnesius teko bendradarbiauti su vežėju, kurio paslaugas norima užsakyti.
  • Jei vežėjas turi mažai atsiliepimų, reikėtų patikrinti, ar jie realūs, o jei jų apskritai neturi – paprašyti iš anksto sumokėti už užsakomas paslaugas ar pirmą kartą patikėti vežti tik nedidelį, nebrangų krovinį.
  • Geriausia – bendradarbiauti su įmonėmis, veikiančioms bent 1–2 metus.

Taigi, apibendrinant, labai svarbu pasirinkti tinkamus vežėjus, kitaip kroviniai gali būti pavagiami, apgadinami ar net konfiskuojami. Ieškantys vežimo paslaugų savo produkcijai ir papuolę į sukčių pinkles siuntėjai patiria ne tik finansinę, bet ir moralinę žalą. Siekiant išvengti nemalonumų, reikėtų vengti dirbti su naujokais, o visą informaciją apie įmones dar prieš sudarant sandorį reikėtų patikrinti internete.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *