Metų mokytoja Rasa Zubrickienė: „Ne aš, o profesija mane pasirinko“

Alytaus Jotvingių gimnazijos biologijos mokytoja ekspertė Rasa Zubrickienė išrinkta Metų mokytoja.

Alytaus Jotvingių gimnazijos biologijos mokytoja ekspertė Rasa Zubrickienė išrinkta Metų mokytoja. Šis respublikinio lygmens apdovanojimas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje jai buvo įteiktas Tarptautinę mokytojų dieną. Pedagogė tai vadina gyvenimo apdovanojimu, kuris ją įpareigoja toliau kurti savo sėkmės istoriją. Apie profesinius pasiekimus, tobulėti skatinančius dalykus, gyvenimo pasirinkimą būti mokytoja bei ne mažiau aktyvią šeimą kalbamės su pedagoge, kuri energija spinduliuoja ne tik profesinėje, bet ir asmeninėje aplinkoje.

Jūs – viena iš daugiau kaip šimto Lietuvos mokytojų per daugiau nei dvidešimt metų buvote išrinkta Metų mokytoja. Ar Jums buvo tikėtas toks apdovanojimas, ką jis jums reiškia ir kaip patekote į nominantų gretas?

Metų mokytojo premijai gauti mane pasiūlė gimnazijos vadovai, įvertinę mano profesinę, bendruomeninę veiklą,  aktyvų dalyvavimą šalies pedagoginėje veikloje. Nelabai tikėjau, jog galiu būti atrinkta tarp geriausių šalies mokytojų, nes yra daug puikių, iniciatyvių, profesionalių pedagogų. Šis apdovanojimas – tai ne tik garbingas įvertinimas, kurį vadinu „gyvenimo apdovanojimu“, bet ir dar didesnis įpareigojimas man, kaip mokytojai, toliau kurti savo sėkmės istoriją.

Akimirkos iš Metų mokytojų apdovanojimų.

Kokios mintys ir jausmai apėmė einant atsiimti apdovanojimą iš paties Švietimo, mokslo ir sporto ministro rankų?

Momentas iš tiesų labai iškilmingas, nepaprastai jaudinantis ir net džiaugsmingai graudus. Neabejoju, jog šią akimirką prisiminsiu visą gyvenimą.

Įteikdamas apdovanojimą už nuopelnus Alytaus miesto vadovas Jums linkėjo pagalvoti apie kelią toliau ir siekti naujų apdovanojimų. Tai ar jau turite kokių nors planų naujiems siekiams?

Dirbdama pedagoginį darbą niekada negalvojau apie apdovanojimus. Žinoma, įvertinimas labai malonus ir motyvuojantis. Mano siekiai artimiausioje ateityje susiję su mokymosi kokybės gerinimu, įvairesnių, mokinius labiau sudominančių veiklų, naujų formų bendradarbiavimo su kolegomis ugdomojoje veikloje paieškos. Apie tolimesnius planus labai negalvoju, nes kiekviena diena atneša savų iššūkių, formuoja skirtingas situacijas, todėl stengiuosi būti čia ir dabar.

„VGTU klasės“ biochemikų grupės tiriamoji veikla, parengtos edukacinės programos, vykstančios ir kitose aukštosiose mokyklose, mokslo centruose, parengta ir įgyvendina pasirenkamojo dalyko „Praktinė biologija“ programa – visa tai Jūsų darbai. Kas Jus skatina vis ieškoti naujų, įdomių galimybių ir veiklų?

Biologijos mokslas įdomus savo galimybėmis – pažinti save ir supantį pasaulį ne tik iš knygų, interaktyvių priemonių ar mokytojo pasakojimų, bet ir praktinių, eksperimentinių veiklų. Mokiniai noriai atlieka praktinius, laboratorinius darbus taip įtvirtindami žinias ir įgydami mokslinio metodo patirties. Daugiausiai nesudėtingų bandymų atliekame mokykloje „Praktinės biologijos“ dalyko, kurį noriai renkasi, metu. Tačiau sudėtingesnius eksperimentus, įdomesnes edukacines programas įgyvendiname socialinių partnerių – Vilniaus universiteto, Vilniaus Tech universiteto, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto auditorijose ir laboratorijose. Šios galimybės leidžia mokiniams iš arti pažinti mokslininko, mediko, farmacininko ir kitų profesijų atstovų darbo ypatumus. Kai kuriuos mokinius tokios veiklos taip įtraukia ir sudomina, jog skatina kuo geriau mokytis ir siekti savo profesinių tikslų.

Mokiniai sako, kad Jūsų biologijos pamokos niekada nebūna nuobodžios, mokate motyvuoti, sudominti. Iš kur semiatės idėjų savo pamokoms ir ugdymo metodams?

Pirmiausiai, aš pati labai domiuosi savo mokomuoju dalyku, jo naujovėmis ne tik skaitydama mokslinius straipsnius, bet ir dalyvaudama stažuotėse, konferencijose. Pamokai stengiuosi surasti intriguojantį faktą ar elementą, kuris sudomintų ir įtrauktų mokinius. Dažniausiai idėjų ieškau tada, kai susiduriu su sudėtingesnėmis, ypatingai integruotomis su kitais dalykais temomis, reikalaujančiomis platesnio požiūrio į analizuojamą situaciją. Tada į pagalbą kviečiuosi kolegas – kitų dalykų mokytojus. Taip sukuriamos integruotos, vėliau sistemingai vedamos biologijos – matematikos, istorijos, chemijos, fizinio ugdymo pamokos.

 

Kokia šiuolaikiniam mokiniui pamoka yra įdomi?

Šiuolaikiniai mokiniai taip pat labai skirtingi. Vieniems patinka tradicinės pamokos, individualios veiklos, kitiems patinka dirbti grupėse, atlikti kuo daugiau praktinių darbų ir pan. Vieninga yra tai, jog visiems patinka vaizdžios pamokos, kuriose naudojamos informacinės technologijos, įvairios mokomosios priemonės. Kai kurie mokiniai tradicinį vadovėlį ir pratybas irgi mielai keičia į virtualias edukacines aplinkas bei užduotis. Svarbiausia – surasti kiekvienam tinkamą būdą kuo sėkmingesniam ir malonesniam mokymuisi.

Savo pamokose daug dėmesio skiriate sveikatos temoms, atsakingam požiūriui į aplinką, gamtą, gyvybę. Kodėl būtent šios kryptys?

Kiekvienam pirmiausiai įdomu ir svarbu tai – kas aktualu. Tai – sveikata, supanti artimiausia aplinka, globalinės problemos, ateities perspektyvos ir pan. Todėl natūralu, jog biologijos pamokose ypatingą vietą užima mokiniams įdomiausios temos, kurias savaip pristatyti kviečiu gimnazijos visuomenės sveikatos specialistę, kitus medikus, įvairių organizacijų atstovus. Tai paįvairina ugdymo procesą, sudomina mokinius ir neretai priverčia giliau pažvelgti į aktualias kiekvienam žmogui ir visam pasauliui problemas.

Ar kada nors galvojote, kodėl pasirinkote būtent mokytojos profesiją?

Kartais galvoju, jog ne aš, o profesija mane pasirinko. Atrodo, jog nuo vaikystės ruošiausi būti mokytoja, todėl ne kartą gavau pylos už kreida aprašinėtą spintą ar kambario baldus sustumdytus kaip klasėje. Anksti, dar pati būdama mokine, išbandžiau darbą su vaikais stovykloje ir neabejodama pasirinkau tolimesnes studijas. Esu tikra, jog būti mokytoja – tai mano pašaukimas.

Esate sertifikuota švietimo konsultantė, konsultuojanti nacionalinio švietimo projekto „Lyderių laikas 3“ dalyvius. Kokie keliai jus atvedė į šį projektą ir kaip tapote konsultante?

„Lyderių laiko“ projektas – unikalus nacionalinis projektas, vienijantis visos Lietuvos švietimo specialistus, suinteresuotus tvariais švietimo pokyčiais, orientuotais į kiekvieno vaiko pažangą. Man patiko projekto idėja, todėl nutariau dalyvauti atrankoje ir patekau į konsultantų mokymo programą. Po dviejų nepaprastai įdomių ir vertingų mokymosi metų, 2014 metais tapau sertifikuota švietimo konsultante. Vėliau daug neįkainojamos patirties įgijau dirbdama su kitais konsultantais, tikrais Lietuvos švietimo lyderiais, tyrėjais įvairiose Lietuvos mokyklose. Projekte sutikau daugybę puikių švietimo specialistų – mokytojų, ugdymo įstaigų vadovų, švietimo centrų darbuotojų ir kt., kurie papildė mano, kaip mokytojos kelią, dažnu atveju tapo gerais draugais ir kolegomis.

Neapsiribojate darbu mokykloje ir biologijos mokslu – dar dainuojate kameriniame chore „Varsa“, savanoriaujate, vaidinate dramos studijoje. Turbūt laiko sau ir šeimai lieka ne taip jau ir daug? Ar tokia aktyvi ir visa Jūsų šeima?

Manau, jog prasmingas laisvalaikis yra tas, kuris praleidžiamas užsiimant širdžiai miela veikla. Aktyvi visa mūsų šeima. Vyras šoka studijoje „Alytaus miestelėnai“, vyresnysis sūnus šiais metais baigė mokyklą ir dabar studijuoja mediciną Lietuvos sveikatos mokslų universitete. Mokydamasis mokykloje aktyviai sportavo – dvylika metų žaidė futbolą Alytaus SRC komandoje. Vasaromis dirba vadovu vaikų vasaros stovyklose, savanoriauja įvairiuose kultūriniuose renginiuose. Jaunesnis sūnus dar mokosi mokykloje, domisi dviračių sportu, šaulių sąjungos veikla, vasarą leidžia vaikų vasaros stovyklose. Nors visi turime savo pomėgių, tačiau atostogų metu stengiamės kartu keliauti, pažinti pasaulį ir pasisemti naujų idėjų nesibaigiančioms savo veikloms.

Rasa Zubrickienė su šeima.

Ačiū už įdomiam pokalbiui skirtą laiką!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *