Alytaus miesto savivaldybė su Europos socialinio fondo agentūra ir penkiomis miesto mokyklomis – Putinų gimnazija, Jotvingių gimnazija, „Volungės“ progimnazija, Likiškėlių progimnazija, Senamiesčio pradine mokykla – įgyvendina „Tūkstantmečio mokyklos II“ projektą. Tik pasirašius sutartį pradėti planuoti ir įgyvendinti darbai.
„Labai džiaugiuosi, kad mūsų mieste sėkmingai įgyvendinamas „Tūkstantmečio mokyklų“ projektas. Tai ne tik investicija į mūsų jaunimo išsilavinimą, bet ir į ateitį, kurioje kiekvienas vaikas, nepriklausomai nuo socialinių ar ekonominių aplinkybių, turės lygias galimybes gauti kokybišką išsilavinimą. Šios mokyklos neabejotinai suteikia erdves kūrybiškumui, inovacijoms ir bendruomenės stiprinimui“, – sakė Alytaus miesto savivaldybės vicemerė Jurgita Šukevičienė.
Alytaus „Tūkstantmečio mokyklų“ pažangos plane numatytoms veikloms įgyvendinti iki 2026 m. balandžio 30 d. skiriama iki 2 892 013,95 Eur.
Įstaigose vyksta remonto darbai
Senamiesčio pradinėje mokykloje, „Volungės“ ir Likiškėlių progimnazijose įsibėgėję remonto darbai. Baigiamos remontuoti pirmo aukšto erdvės, kurios bus pritaikytos individualių poreikių mokiniams. Remontuojamas sanitarinis mazgas asmenims su judėjimo negalia.
Netrukus bus baigti sensorinio kambario remonto darbai, įsigyta įranga ir priemonės, kurios skirtos vaikų, turinčių raidos sutrikimų, emocinei sveikatai gerinti. Ruošiamos remontuoti kitos mokyklos erdvės, kuriose bus įrengtas „Ramybės kampelis“, gamtos mokslų laboratorija, „Verslumo inkubatorius“, „Bendrystės erdvė“.
Edukacinės erdvės – įvairioms veikloms
Senamiesčio pradinėje mokykloje pirmame aukšte pakeitus duris ir praplatinus įėjimus, asmenims su judėjimo negalia bus prieinami kabinetai ir kitos edukacinės aplinkos. Mokykloje baigiama įrengti lauko edukacinė erdvė, nupirkta pavėsinė bei baldai.
Atnaujintos ir patyriminiam ugdymui pritaikytos lauko erdvės sudarys sąlygas stiprinti mokymąsi per dalykinę integraciją, tobulinti mokinių pažinimo, kūrybiškumo kompetencijas, taikyti atskirus mokymosi būdus už klasės ribų.
Edukacinėse erdvėse bus organizuojamos tiek formaliosios, tiek neformaliosios veiklos, vyks glaudus bendradarbiavimas su šalia esančių švietimo įstaigų ugdytiniais ir pedagogais kviečiant visus į bendras veiklas. Mokykloje taip pat atnaujinta ir renginių salė – sukurtos kokybiškesnės sąlygos kultūrinio ugdymo raiškai, saviraiškai, žinių ir gebėjimų ugdymui.
Erdvės įrengiamos pagal universalaus dizaino principą
„Volungės“ progimnazijoje baigiami atlikti paskutiniai remonto darbai gamtos mokslų kabinete, kalbų laboratorijoje, bendradarbystės ir lyderystės erdvėje, renginių salėje, aktyvaus laisvalaikio zonoje bei mokymosi ir laisvalaikio erdvėje įvairių poreikių mokiniams.
Remonto darbams pasibaigus, bus perkami baldai, įranga ir mokymo priemonės. Visos naujos erdvės įrengiamos pagal universalaus dizaino principą, užtikrinant, kad būtų prieinamos bei patogios ir saugios visiems progimnazijoje besimokantiems mokiniams, nepaisant jų galimybių.
Nupirkti kompiuteriai ir kompiuterinė įranga
STEAM erdvė skatins integruotą gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos mokymąsi, o kalbų laboratorija padės inovatyviai lavinti mokinių užsienio kalbų įgūdžius.
Įtraukiojo ugdymo erdvės užtikrins, kad kiekvienas mokinys turėtų galimybę mokytis pagal savo poreikius. Bendradarbystės ir lyderystės erdvėje stiprinsime komandinio darbo bei lyderystės įgūdžius.
Putinų gimnazijai nupirkti kompiuteriai ir kompiuterinė įranga laboratorijai, bendradarbiavimo ir lyderystės erdvėms, atitinkančioms individualaus dizaino principus, įrengti. Taip pat kompiuteriai naudojami įrengiant kompiuterizuotas darbo vietas, kad specialusis pedagogas, suteikdamas individualią specialiųjų ugdymo poreikių mokiniams pagalbą, turėtų mokomųjų dalykų bazę.
Senamiesčio pradinei mokyklai nupirkti kompiuteriai, kuriuos mokytojai naudos STEAM ir kitų dalykų mokomosioms ugdymo strategijoms įgyvendinti, padės užtikrinti kiekvieno mokinio pažangą.
Įranga įtraukiajam ugdymui įgyvendinti
Putinų gimnazijoje atnaujinama ugdymo erdvių įranga, techninės ir mokymo priemonės įvairių (ir specialiųjų) poreikių mokiniams pagal universalaus dizaino principus. Nupirkta kompiuterinė įranga bus naudojama įtraukiajam ugdymui įgyvendinti.
Didėjant specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių skaičiui labai svarbios saugios ir mokinių poreikius atitinkančios mokymosi aplinkos, o nupirkta kompiuterinė įranga pagerins mokytojų sąlygas organizuoti individualizuotą mokymąsi naudojant per lietuvių kalbos, matematikos pamokas, kai drauge su dalyko mokytoju dirba specialusis pedagogas.
2025 m. birželį vyks mokslinė stovykla
Rugsėjo mėnesį Alytaus Jotvingių gimnazijoje startavo pirmasis TŪM programos gamtamokslinio projekto „Tiriamoji ekspedicija“ metodinis pasitarimas.
STEAM koordinatorė Renata Romanovienė pakvietė Putinų gimnazijos, „Volungės“ ir Likiškėlių progimnazijų mokytojus artimiau susipažinti ir pradėti vieningai dirbti komandoje tam, kad sėkmingai įgyvendintų užsibrėžtus tikslus ir įveiktų būsimus iššūkius.
„Tiriamoji ekspedicija“ – tai penkių dienų mokslinė stovykla Dzūkijos nacionaliniame parke, kuri vyks 2025 m. birželio mėn. Stovykloje dalyvaus 65 mokiniai ir 10 mokytojų iš keturių mokyklų.
Jotvingių gimnazijos tiriamosios ekspedicijos vadovė biologijos mokytoja metodininkė Lina Rutkauskaitė pristatė teminį planą, edukacinius maršrutus ir mokymosi aplinkas bei pasidalino autentiška darbo patirtimi. Drauge komanda aptarė planuojamas veiklas su mokiniais ir suplanavo tolimesnius susitikimus. Rugsėjo 20 d. jau vyko žvalgyba būsimoje stovyklavietės vietoje!
Kuo padės Edukos mokymosi aplinka?
Edukos licencijų įsigijimas dvejiems mokslo metams visų TŪM programoje dalyvaujančių mokyklų bendruomenių 3–4, 5–8 (I–II gimnazijos) klasių mokiniams ir mokytojams sudarys palankesnes nei turimos sąlygas diferencijuotam ir individualizuotam praktiniam ugdymui organizuoti, padės susitelkti ties realiu mokymosi žinių ir įgūdžių stiprinimu per lietuvių k., matematikos bei kitų gamtos ir socialinių mokslų pamokas.
Rengiamasi efektyvaus aplinkos panaudojimui mokinių žinių diagnostikai, galimybei stebėti mokinių mokymosi pažangą ir sudaryti individualios ugdymosi pagalbos algoritmą, siekiant individualios mokinių mokymosi pažangos ar savivaldaus mokymosi įgūdžiams stiprinti.
Edukos mokymosi aplinka iš esmės padėtų spręsti naujų vadovėlių pasiūlos trūkumą, atvers galimybę vienoje vietoje pasirinkti atnaujintą integruojamų ir individualizuojamų minėtų mokomųjų dalykų turinį.
Apie projektą
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti.
Siekiant užtikrinti vienodas mokinių mokymosi sąlygas kiekvienam (-ai) mokiniui (-ei), nepriklausomai nuo jo (-s) gyvenamosios vietos ir socialinės padėties, taip pat jo (-s) pasiekimų ir pažangos (rezultatų) tvarumo, reikalingos kompleksinės priemonės ir kiekvienos savivaldybės situacijos bei konteksto vertinimas. Įvardytų problemų visuminiam sprendimui parengta „Tūkstantmečio mokyklų“ programa.
Programos tikslas – iki 2030 m. kiekvienoje Lietuvos savivaldybėje sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo (-si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Programa įgyvendinama pagal ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, finansuojamą Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis. Programos įgyvendinimui planuojama skirti 210 mln. eurų priemonės „NextGenerationEU“ lėšų. Ši programa yra dalis bendrų Europos Sąjungos pastangų, kuriomis siekiama ne tik atkurti Europos ekonomiką po pandemijos, bet ir ją pertvarkyti ateities kartoms – į žalesnę, skaitmeniškesnę, sveikesnę ir įtraukesnę. TŪM programoje savivaldybėms sudaromos realios galimybės siekti švietimo kokybės savo teritorijoje.