Savivaldybių vadovai – apie Piliakalnio gimnaziją, bendrus transporto, pėsčiųjų ir dviračių takus

Alytaus rajono ir Alytaus miesto savivaldybių merai Algirdas Vrubliauskas bei Nerijus Cesiulis bendrame pasitarime su administracijų vadovais bei specialistais aptarė abiem savivaldybėms svarbius klausimus.
Viena iš bendrų aktualijų – Piliakalnio progimnazijos ateitis. Tai Pirmajame Alytuje esanti vienintelė mokykla, ji yra įtraukta į Dzūkijos sostinės švietimo pertvarkos naująjį planą, pagal kurį miestui priklausančią progimnaziją buvo siūloma perduoti Alytaus rajono savivaldybei arba valdyti kartu su miesto savivaldybe.
Jeigu šis planas neliks vien popieriuje, Alytaus rajono meras A. Vrubliauskas žadėjo, kad Piliakalnio progimnazija taptų ilgąja gimnazija – nuo 1 iki 12 klasės. Tokią mokyklos perspektyvą matė ir Alytaus miesto švietimo reformos planą rengusi darbo grupė, kurioje dirbo net 29 nariai.
Deja, meras N. Cesiulis informavo rajono savivaldybės atstovus, kad naujoji miesto tarybos valdančioji dauguma nepritars Švietimo reformos darbo grupės pasiūlymui, ir Piliakalnio progimnazija liks miesto priklausomybėje.
Rajono savivaldybės meras A. Vrubliauskas sako, kad ši žinia jį nuliūdino. Piliakalnio mokyklai reikalingos didelės investicijos – į pačią mokyklą, į jos aplinkos gerinimą, darbuotojų kvalifikaciją ir specializaciją, į įstaigos prestižo gerinimą, jos konkurencingumą tiek tarp kaimo, tiek ir tarp miesto mokyklų. Tos lėšos būtų rastos iš įvairių šaltinių, ir mokykla turėtų aiškesnę perspektyvą, – įsitikinęs Alytaus rajono meras, tačiau sakė gerbsiąs miesto tarybos sprendimą, net jeigu ir bus nepritarta jų pačių Švietimo reformos darbo grupės pasiūlymui.
Savivaldybių vadovai taip pat aptarė vieningos viešojo transporto maršrutų ir vieningos bilietų sistemos kūrimo galimybes, taip pat – galimas pėsčiųjų ir dviračių takų sujungimo atkarpas.
Pasitarimo metu rajono savivaldybės meras A. Vrubliauskas pažymėjo, kad abi savivaldybės tikrai gali tapti funkcine zona, kurios infrastruktūrą reikia tvarkyti kartu, galbūt įvertinant ne tik savo, bet ir viso regiono gyventojų interesus.
Šiuo metu abiejų savivaldybių viešojo transporto sistemos veikia atskirai, todėl gyventojams kyla nepatogumų, kai jie negali tikslo pasiekti be persėdimo iš vieno maršruto autobuso į kitą, pirkti atskirą bilietą. Vasarą tai ypač aktualu miesto gyventojams, kurie šiltąjį sezoną gyvena arba po darbo ilsisi priemiestiniuose soduose. Skaičiuojama, kad maždaug 70 proc. priemiestinio transporto keleivių yra būtent miesto sodininkai.
Meras N. Cesiulis kalbėjo, kad nemaža dalis ir rajono gyventojų vyksta į darbą Alytaus mieste, vaikai – į mokyklas.
Abiejų savivaldybių merai sutarė, kad vieninga rajono ir miesto autobusų maršrutų sistema, vieningas elektroninis bilietas, lengvatų taikymas, modernios stotelės – visa tai būtų patraukli ir patogi naujovė, skatinanti taupyti pinigus ir tausoti aplinką – dažniau naudotis viešuoju transportu, o ne asmeniniais automobiliais. Ateityje tokius maršrutus būtų tikslinga pratęsti ir regiono mastu – į gretimų savivaldybių teritorijas, iš kurių žmonės važiuoja į darbą arba mokymosi įstaigas.
Artimiausiu metu sutarta peržiūrėti teisines sutarčių su vežėjais sąlygas ir sutarčių keitimo ar naujų sutarčių sudarymo galimybes, aptarti konkrečias maršrutų schemas.
Kitas svarbus pasitarimo klausimas – dviračių ir pėsčiųjų takų sujungimas į vieningus miesto ir rajono teritorijų maršrutus.
Alytaus rajono savivaldybės administracijos direktorė Gintarė Jociunskaitė sakė, kad jau yra sutvarkyti reikalingi dokumentai pėsčiųjų ir dviračių tako atkarpai nuo Baltosios rožės tilto link „Nemuno“ sodų įrengti. Trūksta tik vieno gyventojo, kuris šiuo metu yra išvykęs į užsienį, parašo dėl žemės perėmimo. Sutvarkius šį formalumą, tako atkarpą tikimasi įrengti dar šiais metais.
Baigiamas ir vadinamojo Miklusėnų žiedo jungties įrengimas. Šiuo metu pėsčiųjų ir dviračių takas nuo Alytaus miesto Naujosios gatvės link Miklusėnų gyvenvietės eina Šiltnamių, Pergalės ir Šermukšnių gatvėmis. Įrengus taką ir jo apšvietimą Jurginų gatvėje, žiedas vėl susijungs su Naująja gatve.
Jau suformuotas žemės sklypas ir bus pradėti projektavimo darbai tako atkarpoje nuo Normandijos – Nemuno gatvės link „Dzūkijos“ sodų teritorijos.
Ieškoma galimybių nutiesti kelio atkarpą, jungiančią „Berželio“ ir „Nemuno“ sodus. Taip pat svarstomos galimybės dėl pėsčiųjų ir dviračių takų atkarpų nuo „Statetos“ degalinės link Pivašiūnų, link Užupių gyvenvietės ir kapinių, link „Tarzanijos“ pramogų parko, link Praniūnų (ar net iki pat Punios šilo) bei Jūratės gatvės atkarpos pratęsimo iki susijungimo su atitinkama miesto infrastruktūra. Dėl šių atkarpų savivaldybės dar tarsis ir derins prioritetus, konkrečius projektinius sprendinius, aiškinsis, kuri atkarpa yra svarbesnė gyventojams.
Alytaus rajono savivaldybės informacija

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *