Teisininke dirbanti Kamilė Kliukienė: „Domiuosi technologijomis, kurios darbe pakeistų… mane!“

VšĮ „Lietuvos Junior Achievement“ nuotraukos.

Kamilė Kliukienė baigė verslo ekonomikos ir teisės studijas, tačiau visuomet domėjosi technologijomis: dokumentų automatizavimu, dirbtiniu intelektu, galinčiu padėti atrasti netikslumus teisinėse sutartyse, blockchain technologija. Moteris prisijungė prie organizacijos „Junior Achievement“ vykdomo projekto ir nuvyko į tris Alytaus mokyklas su moksleiviais pasidalinti patirtimi, kokius sprendimus teko priimti vingiuojančiame karjeros kelyje ir kodėl nereikia bijoti netgi tų technologijų, kurios ateityje darbovietėje gali pakeistitave patį.

Teisininkė bando darbą perleisti technologijoms

„Esu teisininkė, dirbu kompanijoje „Telia“, visos grupės lygmenyje, su Skandinavijos šalimis. O čia, Lietuvoje, padedu maždaug 20-ies žmonių komandai teisiniais pirkimų klausimais“, – prisistato K. Kliukienė.

Ji save laiko legaltech entuziaste ir nuolat ieško, kaip palengvinti kolegų gyvenimą, pavyzdžiui, įdiegiant dirbtinio intelekto „teisininką“, kuris rašytų pastabas teisinėms sutartims ir pažymėtų, kur reikia korekcijų.

„Toks „teisininkas“ netgi pakeistų mane darbe. Tiesa, kol kas šis projektas buvo pristabdytas“, – nė kiek nesibaimindama dėl savo ateities sako pašnekovė.

Taip pat ji kompanijoje diegia sutarčių automatizavimo sistemą:įvedus tam tikrus reikiamus duomenis, atsakius į standartinį klausimyną, reikiamas teisinis dokumentas būtų sugeneruotas ir tereikėtų jį pasirašyti. Pašnekovei patinka ieškoti teisės ir technologijų sąlyčio taškų. Anksčiau ji yra dirbusi diegiant elektroninį parašą, tuomet dalyvavo mentorystės programoje „Women Go tech“.

„Tik pradėjusi dirbti teisininke supratau, jog šioje profesijoje yra daug „biurokratijos“: popierių, standartinių procesų. O juos išspręsti būtų galima būtent technologijomis. Esu iniciatyvi, todėl savo darbovietėse siūliau įvairius sprendimus: projekte „Let‘s go paperless“ pasiekėme, jog atostogų prašymai būtų sukuriami sistemoje ir pasirašomi elektroniniu parašu – nereikėtų lakstyti po kabinetus su prašymu“, – pokyčiais, vedančiais tvaresnės sistemos link džiaugėsi K. Kliukienė.

Kova su popieriais

Ji taip pat siekė, kad viešajame sektoriuje tiek siunčiami tiek gaunami dokumentai būtų platinami elektroninėje erdvėje, nespausdinami ant popieriaus lapų. Įstaigoje „Invega“ K. Kliukienė  aktyviai prisidėjo, kad paraiškos finansavimui gauti būtų užpildomos elektroninėje erdvėje.

„Apskritai, kai tik sužinodavau, kad technologijos kažką gali padaryti, manęs neapleisdavo mintis: „tai kodėl tai vis dar turi daryti žmogus?!“ Kodėl nebijau, jog mane pakeis robotas? Esu linkusi pažinti naujausias technologijas ir, esu tikra – jas pritaikiusi, tikrai atrasiu kokią nors kitą nišą, kurioje galiu dirbti. Jau ne tie laikai, kai žmogus, pasirinkęs profesiją, visą gyvenimą dirba vienoje srityje. Kuo geriau pažinsime technologijas, tuo lengviau bus save realizuoti“ – sakė pašnekovė.

K. Kliukienė taip pat yra ir blockchain technologijos entuziastė – jai yra tekę prisidėti auginant šios technologijos pagrindu savo produktą kūrusį startuolį.

Devintokės klausimų nevyniojo į vatą

Pačiai K. Kliukienei yra tekę vaikystėje gyventi Alytuje, todėl ji aplankė tris šio miesto mokyklas,  vieną – kurioje pati mokėsi.

Savo pamokas teisininkė pradėjo nuo interaktyvaus žaidimo – specialaus 4G įrenginio.Moksleiviai žaidė žaidimą, kurio tikslas – pasitikrinti savo žinias apie pasaulio tendencijas ir technologijas.

„Pas mokinius ėjau su tokiu drąsiu šūkiu: „Go big or go home!“(„Siek aukšto tikslo, arba eik namo“).  Jiems labai patiko žaidimas. Pirmoji klasė, kurioje apsilankiau, buvo aštuntokai. Čia mano didžiausias iššūkis buvo papasakoti apie technologijas paprastai, nes paaiškinti blockchain technologiją – ne taip jau ir lengva. Taip pat pasakojau apie savo karjeros kelią, kuriame buvo įvairių posūkių“, – sako pašnekovė.

Ypač jos vizitu džiaugėsi mokytojos – joms retai pavyksta prisikviesti kokį nors verslo atstovą, į kurį moksleiviai žvelgtų kaip į autoritetą.  Antrojoje mokykloje į pamoką susirinko devintokės merginos.

„Mane nustebino jau pati susitikimo pradžia: mokytoja informavo moksleives, kad jos bus fotografuojamos ir šios nuotraukos vėliau – viešinamos. Tačiau kai kurios merginos tarė griežtą „Ne!“. Pagalvojau, kad jie tokie jauni, bet jau saugo savo asmens duomenis!“ – prisimena teisininkė.

Pasibaigus pamokai atėjo metas klausimams ir merginos ėjo tiesiai prie reikalo.

„Sulaukiau klausimų, ne tik kiek man metų, bet ir kiek aš uždirbu“, – juokėsi K. Kliukienė. –Galiausiai – ar esu profesinėje veikloje susidūrusi su diskriminacija? Jei toks klausimas kyla, vadinasi, ne be priežasties. Nors aš pati augau labai liberalioje ir lygybės principais mane ir brolį auklėjusioje šeimoje, susidūriau su aplinkos stereotipais: pedagogo, pardavėjo specialybė – moterims, statybininko – vyrams, ir panašiai.“

Aštuntokų klasėje gimė verslo idėja

Vėliau, K. Kliukienė ieškojo darbo kartu su savo vyru ir nuolat sulaukdavo klausimų apie šeimą bei būsimus vaikus.

„Parėjusi namo klausdavau vyro: „O tavęs to klausia?“. Diskriminacija kiekvieno suprantama skirtingai ir kiekvienas randame arba nerandame drąsos tam pasipriešinti. Tikrai buvo situacijų, kai suabejodavau: ar aš tikrai tinku į šią poziciją? Ar sugebėsiu?“ – prisimena ji.

Paskutinėje Alytaus mokykloje K. Kliukienei bediskutuojant su aštuntokais kilo verslo idėja – moksleiviai diskutavo apie „daiktų internetą“ ir tai, kaip šaldytuvas galėtų užsakyti pasibaigusio pieno, o „Barbora“ – atvežti jo iš parduotuvės. Bet, palaukite, ar Alytuje veikia „Barbora“?

„Ne! Tai viskas, jie nusprendė organizuoti tokią paslaugą Alytuje – tie vaikai buvo labai šviesūs ir iniciatyvūs. Dauguma jų ketina studijuoti užsienyje – netgi JAV ir tuomet grįžti čia, investuoti, projektuoti, kurti“, – sako K. Kliukienė.

Moterys, dirbančios technologijų srityje arba kuriančios savo technologijų startuolius šiemet aplankys dar bent pusšimtį visos Lietuvos mokyklų ir įkvėps vyresnių klasių moksleivius išnaudoti technologijas savo verslams, o gal net būsimoms naujoms specialybėms kurti. Šį organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ inicijuotą projektą remia „The Coca-cola Foundation“.

sdr

VšĮ Lietuvos Junior Achievement“ informacija

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *