Nuo liepos didėja valstybės mokama vaiko išlaikymo išmoka, dažnai vadinama alimentais iš „Sodros“. Nuo 2026 m. liepos 1 d. ši išmoka didės nuo 133,2 iki 185 eurų. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenimis, pokytis palies apie 17 tūkst. vaikų.
Vaiko išlaikymo išmoka skiriama tais atvejais, kai vaikas ilgiau nei mėnesį negauna viso arba dalies teismo sprendimu ar teismo patvirtinta sutartimi nustatyto išlaikymo iš vieno ar abiejų tėvų.
Dėl išmokos gali kreiptis vienas iš tėvų, su kuriuo nustatyta vaiko gyvenamoji vieta, vaiko globėjas ar rūpintojas, taip pat vyresnis nei 18 metų asmuo, kuriam nustatytas 0–25 proc. darbingumo ar dalyvumo lygis ir kuriam iki pilnametystės buvo nustatytas neįgalumas.
Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Jūratė Zailskienė teigia, kad išmokos didinimu siekiama stiprinti paramą šeimoms, kuriose vienas iš tėvų nevykdo pareigos išlaikyti vaiką.
Nuo birželio 1 d. taip pat įsigaliojo ir kiti šeimoms aktualūs pakeitimai. Išmoka vaiko priežiūrai skiriama ir tiems tėvams, įtėviams ar globėjams, kurie neturi pakankamo motinystės socialinio draudimo stažo. 2026 metais ši išmoka siekia 444 eurus per mėnesį ir mokama iki vaikui sueina dveji metai.
Taip pat nuo birželio 1 d. padidėjo vienkartinė išmoka gimus vaikui – nuo 814 iki 1036 eurų.
Nuo 2026 m. sausio 1 d. universali išmoka vaikui, vadinamieji vaiko pinigai, siekia 129,5 euro. Gausios, nepasiturinčios ar vaiką su negalia auginančios šeimos kartu su papildoma išmoka gauna 205,7 euro per mėnesį už vieną vaiką.
Parengta pagal Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informaciją.
