Pristatyti kelio Kaunas–Prienai–Alytus rekonstrukcijos priešprojektiniai sprendiniai

Regioninio kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus ruožo tarp Kauno ir Prienų (nuo 11,60 iki 31,10 km) rekonstrukcijos pasiruošimo darbai, atrodo, įgauna pagreitį. Bent tokią žinią viešojoje erdvėje platina Susisiekimo ministerija. Nors, žinant, kiek įdėta savivaldybių merų pastangų, kiek išgirsta pažadų ir kiek kartų nusivilta, – sunku ir dabar patikėti, jog minėtos atkarpos rangos darbai prasidės pagal planą, t. y. 2024 m. III ketvirtyje. Juolab kad keičiasi ir sprendimas dėl kelio juostų – vietoj planuotų trijų juostų bus keturios – po dvi į abi puses, o tai reiškia, kad gali tekti koreguoti bendruosius arba specialiuosius planus ir terminai gali pailgėti.

Gera žinia ta, kad veiksmai pamažu, bet vyksta: perkamas kelio ruožo rekonstrukcijos techninis darbo projektas ir parengti priešprojektiniai sprendiniai, kurių pristatyti į Prienus atvyko Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – LAKD) bei projektuotojų atstovai.

Susitikime, vykusiame Savivaldybėje, dalyvavo susisiekimo viceministras M. Tarnauskas, LAKD generalinio direktoriaus patarėjas R. Lipkevičius, šių institucijų atstovai, LR Seimo nariai A. Palionis, O. Leiputė, A. Kupčinskas, K. Starkevičius, V. Pranckietis, Kauno r. savivaldybės vicemeras A. Nesteckis. Prienų r. savivaldybės meras A. Vaicekauskas, vicemerė J. Zailskienė, Administracijos direktorė J. Mickevičienė, kiti svečiai.

Pasak mero A. Vaicekausko, kelio Kaunas–Prienai ruožo rekonstrukcija – vienas iš ilgiausiai lauktų projektų. „Norisi, kad ši žinia būtų įtvirtinta realiais darbais, pasidalinta planais, funkcijomis, kas ką turėtume atlikti, kad tie planai taptų tikrove“, –  kalbėjo meras, primindamas, kaip buvo siekiama atkreipti aukščiausių institucijų dėmesį į šio kelio problemą.

Ir susisiekimo viceministras M. Tarnauskas, ir LAKD generalinio direktoriaus patarėjas R. Lipkevičius patikino, kad rekonstrukcijos procesas vyksta sklandžiai ir tam poveikio turi atsakinga tarpinstitucinė kooperacija su Nacionaline žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos ir savivalda. 2022 m. prasidėjęs žemės paėmimo visuomenės poreikiams procesas eina į pabaigą: Kauno rajone baigiamos išmokėti kompensacijos žmonėms už paimtas žemes, Prienų rajone šis procesas kažkiek trinka, tačiau manoma, jog per keletą mėnesių turėtų būti pasirašytos visos sutartys su žemių savininkais. Prienų ir Kauno rajonų merams padėkota už bendradarbiavimą, norą padėti vystant strateginės reikšmės projektą.

Rekonstrukcijai ruošiamas kelias – vienas intensyviausių visoje šalyje. Jame vidutinis metinis paros eismo intensyvumas siekia apie 11,5 tūkst. automobilių per parą. Rekonstrukcijos darbai vyks intensyvaus eismo kelio Kaunas–Prienai ruože tarp Garliavos ir Prienų. Šis ruožas driekiasi nuo Garliavos per Išlaužą, Šaltupį ir Strielčius iki Prienų. Kelio rekonstrukcijos metu bus įrengtas pėsčiųjų ir dviračių takas su 2,5 m pločio asfalto danga per visą rekonstruojamą ruožą ir ruožo pabaigoje įsijungs į esamą pėsčiųjų ir dviračių taką ties žiedine sankryža į Prienus, taip pat projektuojami jungiamieji keliai, žiedinės sankryžos, triukšmo sienelės ir kt.

Nors priešprojektiniai sprendiniai atrodo patraukliai, diskusijos metu tiek Seimo nariams, tiek merams, vicemerams ir specialistams kilo daug klausimų. Pasidalinta abejonėmis dėl įvairių pakeitimų, terminų nesilaikymo, galimų korekcijų bendruosiuose arba specialiuosiuose planuose, dėl ko kelio rekonstrukcijos pradžia galia nusitęsti, priekaištauta Susisiekimo ministerijai ir Kelių direkcijai dėl bendradarbiavimo trūkumo. Priminta, kad daug metų buvo prašoma kelią skelbti valstybinės reikšmės objektu ir taip pastiprinti ne tik statybos darbų finansavimą, bet ir pagreitinti privačių žemių, reikalingų rekonstrukcijai, teisinį sutvarkymą. Taip pat buvo prašoma kelią skelbti magistraliniu ir suteikti jam didesnę reikšmę, tikintis pagreitinti rekonstrukciją.

Diskutuota ir apie prastą valstybinių kelių būklę visoje Lietuvoje, ne tik finansavimo, bet ir iniciatyvų iš ministerijos trūkumą. Pasidalinta kelių fondo sukūrimo, galimo kelių apmokestinimo, papildomų finansavimo šaltinių paieškos ir kitais pasiūlymais.

Susitikimas dėl planuojamos kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus ruožo rekonstrukcijos – ne paskutinis. Pažadėta informuoti apie tolesnius veiksmus ir pristatyti sprendinius.

Prienų r. savivaldybės informacija

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *