Alytuje jau kursuoja socialinis taksi: gauti ir pirmieji iškvietimai

Nuo pirmadienio Alytuje paslaugas teikti pradėjo socialinis taksi, kuris žmones su negalia veš žemesnėmis nei rinkos kainomis. Jau pirmąją dieną buvo gautas ir pirmasis iškvietimas – negalią turintį alytiškį nuvežti į kavinę, apie kurią jau seniai svajojo, tačiau dėl sudėtingo privažiavimo į ją niekaip negalėdavo patekti. Paaiškėjo, kad šias paslaugas teikianti įstaiga turi planų padėti neįgaliesiems ir dėl įsidarbinimo galimybių.

Pirmoji kelionė – į kavinę

„Labai džiaugiuosi, kad pagaliau Alytuje atsirado socialinio taksi paslauga. Tai žmonėms su negalia suteiks daugiau laisvės, savarankiškumo, nebus laiko apribojimų. Bus galima nuvykti pas draugus, į kavinę, sporto varžybas koncertus, į sodą, į gamtą prie ežero“, – džiaugėsi negalią turintis alytiškis Gediminas Freitakas.

Iki šiol jam kur nors išvykti savaitgaliais, šventinėmis dienomis ar po darbo valandų būdavo itin sudėtinga, todėl daug laiko praleisdavo namuose. Dabar socialiniu taksi naudotis alytiškis planuoja dažnai. Jau pirmąją socialinio taksi paslaugų teikimo dieną jis suplanavo nuvykti į kavinę, apie kurią svajojo jau daug laiko, tačiau negalią turintiems asmenims patekti į ją buvo didžiulis iššūkis.

Gediminas jau suplanavo ir antrąją kelionę – su visa šeima antradienį vyks į kaimą.

Kol kas Alytuje kursuos tik vienas socialinio taksi automobilio, tačiau šių paslaugų tiekėjai žada, kad padidėjus poreikiui, ieškos galimybių tinklą plėsti.

Ilgai kovojo dėl šios paslaugos

Socialinio taksi paslauga labai džiaugiasi ir alytiškė Žmonių su negalia teisių stebėsenos komisijos pirmininkė, Alytaus miesto savivaldybės  neįgaliųjų reikalų komisijos narė Kristina Dūdonytė.

„Mes ilgai dėl to kovojome. Prieš ketverius metus vyko šios paslaugos viešas pristatymas, buvo organizuota apklausa, kuri parodė jos poreikį, tik tuomet pritrūko politinės valios. Bet labai džiaugiuosi, kad ši paslauga pagaliau atsirado Alytuje“, – sakė Kristina.

Tiesa, jai pačiai ši paslauga nebus itin aktuali, nes pati vairuoja automobilį, tačiau jai visuomet bus ramiau, kai žinos, kad bet kada galės išsikviesti socialinį taksi, jeigu sugestų pačios automobilis ar vairavimui oro sąlygos būtų itin sudėtingos.

K. Dūdonytė įsitikinusi, kad šiai paslaugai Alytuje dar prireiks laiko, kol ji įsitvirtins, o ilgainiui jos poreikis gali ir didėti.

„Žmogus su negalia turi teisę, norą ir galimybes dalyvauti visur – renginiuose, lankytis viešosiose įstaigose, nuvažiuoti į darbą ar kitur. Kai alytiškiai supras šios paslaugos naudą, neabejoju, kad aktyviai ja naudosis. Vėliau, atsiradus didesniam poreikiui, bus galima galvoti ir apie plėtrą“, – įsitikinusi Kristina.

Paslaugos atėjimas užtruko

Pirmadienį ši socialinio taksi paslauga Alytaus miesto savivaldybėje buvo pristatyta plačiau.

„Alytuje mes didelį dėmesį skiriame socialiniams projektams bei socialiniai sričiai. Neslėpsiu, socialinio taksi paslaugos atėjimas į Alytų kiek užtruko dėl techninių dalykų. Dar metų pradžioje buvome paskelbę šios paslaugos viešąjį pirkimą. Deja, nepavyko taip greitai nusipirkti šios paslaugos ir mums teko viešąjį pirkimą organizuoti iš naujo.

Džiaugiuosi, kad pagaliau socialinį taksį Alytuje jau turime.

Tai nėra vienintelė tokio pobūdžio paslauga mūsų mieste. Dar turime asmeninio asistento paslaugą, pavėžėjimo paslaugas, kurias teikia dvi mūsų įstaigos – Alytaus socialinių paslaugų centras ir Lietuvos žmonių su stuburo pažeidimais asociacija. Tiek viena, tiek kita įstaiga turi pavėžėjimo paslaugas, tačiau darbo dienomis ir valandomis.

Socialinis taksi – tai kur kas daugiau nei pavėžėjimo paslauga, kurią galima gauti septynias dienas per savaitę, 24 valandas per parą. Tai ir asistavimo paslauga. Tai bus dar vienas žingsnis alytiškiams su negalia, senjorams.

Mums svarbu, kad žmonės su negalia nebūtų užsidarę, norime jiems suteikti didesnes mobilumo galimybes.

Norėčiau paraginti mūsų visuomenę aktyviai naudotis šia paslauga“, – kalbėjo Alytaus miesto vicemerė Jurgita Šukevičienė.

Tiesa, ši socialinio taksi paslauga yra mokama, tačiau didžiąją dalį išlaidų dengs savivaldybė.

Paslauga – 24 valandas per parą

Plačiau socialinio taksi paslaugas pristatė VšĮ „Socialinis taksi“ direktorė Solveiga Ratkevičiūtė, kalbėjusi ir apie bendrą žmonių su negalia situaciją, apie vis dar nepakankamai išvystytą šalies infrastruktūrą šioje srityje, viešojo transporto pritaikymą bei socialinių paslaugų centrų ar kitų nevyriausybinių organizacijų teikiamų paslaugų svarbą ir trūkumus.

„Džiaugiamės galėdami prisidėti prie žmonių su negalia mobilumo. Mūsų šiai teikiamai paslaugau jau dešimt metų. Dirbame ir su žmogaus teisėmis, ir su senjorais.

Mes dirbame visomis dienomis 24 valandas per parą. Nėra ribojami nei kelionės laikas, nei tikslas.

Mūsų paslaugos orientuotos į individualius poreikius. Dirbame 16-oje savivaldybių“, – pasakojo S. Ratkevičiūtė.

Norintiesiems nuvykti iš vieno miesto į kitą, socialinis taksi nuveža į autobusų ar traukinių stotį, padeda nupirkti bilietą, įsėsti į viešąjį transportą, o kitame mieste pasitinka toje vietovėje veikiantis socialinis taksi.

Šių paslaugų kainos yra žemesnės nei rinkoje.

Patogi sistema užsisakyti

Visi socialinio taksi asistentai yra apmokyti visų reikiamų įgūdžių, kad žmogus su negalia galėtų komfortiškai keliauti.

Visi socialinio taksi automobiliai yra pritaikyti žmonėms su negalia. Yra galimybė pasinaudoti ir kita reikiama įranga – laiptų kopikliu, neįgaliųjų vežimėliu.

Veikia ir elektroninė sistema, kurioje lengvai galima užsisakyti paslaugą, tereikia vieną kartą užsiregistruoti sistemoje, išsamiai užpildyti prašomą informaciją ir vėliau daug paprasčiau naudotis paslaugomis.

Alytaus miesto savivaldybė vos prieš keletą dienų su VšĮ „Socialinis taksi“ pasirašė Neįgaliųjų asmenų pavėžėjimo paslaugos sutartį. Ši įstaiga yra ekspertinė organizacija.

Neįgalių asmenų pavėžėjimo paslauga bus teikiama pagal poreikius asmenims, kurie dėl negalios, ligos, senatvės ar kitų problemų negali naudotis visuomeniniu ar individualiu transportu. Numatyta, kad neįgalusis žmogus galės vykti į ekonominio ir socialinio užimtumo vietas (darbą, įvairias organizacijas, ligoninę, universitetą, kiną, teatrą, parduotuvę, susitikimą ir kt.) ir gauti su kelione susijusią pagalbą.

Socialinis taksi nėra vien tik negalią turinčių žmonių pavėžėjimas, tačiau ir su kelione susijusi pagalba (palydėjimas į transporto priemonę, palydėjimas nuo transporto priemonės iki kelionės tikslo, pakėlimo ir (ar) nukėlimo paslauga, kai žmogus su negalia gyvena jam nepritaikytame būste, asmeninio asistento paslauga). Visa tai užtikrins negalią turinčio žmogaus savarankiškumą ir nepriklausomybę nuo kitų žmonių, giminaičių.

Paslaugą galima užsisakyti užsiregistravus tinklapyje www.socialinistaksi.lt

Asmenys, kurie nesinaudoja internetine užsakymo sistema ar jiems  reikalinga vienkartinė pagalba užsisakyti socialinį taksi gali paskambinę tel. +370 687 44 001 (darbo dienomis nuo 9 iki 18 val.) arba rašyti el. paštu socialinistaksi@zmogui.lt ir rezervuoti kelionę.

Panašūs įrašai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.