Alytuje – bendro klientų aptarnavimo centro idėja: vadovai sukirto rankomis dėl sutarties

Alytuje brandinami planai kurti bendrą klientų aptarnavimo centrą ir tvarką, kai sąskaitos už komunalines paslaugas gyventojams būtų siunčiamos viename voke. Esą apjungus keturių komunalines paslaugas Alytuje teikiančių įmonių sąskaitas ir įkūrus bendrą aptarnavimo centrą būtų sutaupoma alytiškių laiko ir pinigų. Tokią patirtį turi Kaunas, kurios pasisemti į laikinąją sostinę vyko Alytaus atstovai. Idėją palaiko ir visų keturių Alytaus įstaigų vadovai, jau sutarę artimiausiu metu pasirašyti bendradarbiavimo sutartį.

Alytiškiai patirties sėmėsi Kaune

Šiuo metu Alytaus miesto savivaldybės įmonės „Alytaus šilumos tinklai“, „Dzūkijos vandenys“, „Alytaus butų ūkis“ ir „Alytaus regiono atliekų tvarkymo centras“ turi atskirus klientų aptarnavimo centrus, išsidėsčiusius skirtingose miesto vietose, mikrorajonuose.

Alytiškiai, įsigiję būstą ar norėdami pakeisti sutarties sąlygas, apmokėti sąskaitas, gauti atsakymus į rūpimus klausimus, turi kreiptis į kiekvienos įmonės centrus atskirai.

Alytaus miesto valdžios ir minėtų įstaigų atstovai lankėsi Kaune, kur jau kelerius metus, nuo 2018-ųjų, veikia bendra klientų aptarnavimo sistema „Mano Kaunas“, todėl kauniečiai turi galimybę susitvarkyti visus reikalus ir gauti informaciją vienoje vietoje. Sąskaitas už Kauno savivaldybės komunalinių įmonių teikiamas paslaugas jie gauna vienoje sąskaitoje.

Kauniečiai tvirtina, kad taip sutaupoma gyventojų laiko – bendrame klientų aptarnavimo centre galima susitvarkyti reikalus, gauti atsakymus dėl kainų, kompensacijų, o sąskaitos gaunamos vienu kartu, apmokamos vienu mygtuko paspaudimu.

Taip pat taupomi ir miestiečių pinigai, mat nebelieka administravimo mokesčių, mažėja sąskaitų iš skirtingų įmonių kiekis – mažėja sunaudojamo popieriaus ir pristatymo išlaidos, taip pat mažėja aptarnavimo centrų išlaikymas.

„Ar kauniečių pavyzdžiu galėtume pasekti ir mes? Aš manau, kad taip! Atrodo, kad ši sistema yra patogi gyventojams ir naudinga miestui“, – tokią išvadą po vizito Kaune padarė Alytaus miesto meras Nerijus Cesiulis.

Pasak mero, šiai idėjai įgyvendinti Alytaus miesto tarybos pritarimo nereikės, nes ji būtų įgyvendinama iš tų pačių keturių įmonių lėšų. Pati sistema, jos įdiegimas atsieiti gali apie 200 tūkst. eurų, o patalpų įrengimas daug lėšų nepareikalautų, jų išlaikymas per keturias įstaigas kas mėnesį ženklių sumų taip pat nesudarytų. Naujų darbuotojų esą taip pat neprireiktų, nes į bendrą klientų aptarnavimo centrą dirbti būtų perkeliama po kelis darbuotojus iš tų pačių įmonių.

Mero svarstymu, už sąskaitų siuntimą klientams įmonės galės sutaupyti šimtus tūkstančių eurų per metus.

Įstaigų vadovai palaiko idėją ir ketina pasirašyti sutartį

Kaip tokią galimybę vertina minėtų savivaldybės įmonių vadovai? Visi jie šiai idėjai pritaria ir jau net artimiausiu metu ketina pasirašyti bendrą sutartį.

Alytaus regiono atliekų tvarkymo centro direktorius Algirdas Reipas sako, kad visų keturių įstaigų klientai – tie patys, todėl ir sinergija tarp įmonių būtų sveikintina.

„Pirmiausia tai būtų labai patogu klientams, todėl svarbu tinkamai parinkti tokio bendro centro patalpas. Jos galėtų būti kur nors miesto centre, kur susisiekimas tiek viešuoju, tiek nuosavu transportu būtų patogus. Tai neturėtų branginti paslaugų, o pagerinti jų teikimo kokybę. Nemanau, kad pačios įmonės iš to turės didžiulę ekonominę naudą, tačiau siųsti pranešimus, sąskaitas tikrai bus pigiau, o tai, žinoma, leis kažkiek sutaupyti ir įmonėms“, – kalbėjo A. Reipas ir tikino, kad, remiantis jau turima kitų savivaldybių patirtimi, Alytuje toks centras galėtų būti dar modernesnis.

Tokius užmojus teigiamai vertina ir „Dzūkijos vandenų“ vadovas Jurijus Červiakovskis.

„Tai labiau orientuota į gyventojų patogumą, ypač įsigyjant būstus, kai reikia naujai persirašyti sutartis ar spręsti kitus aktualius klausimus. Tai ne tiek įmonėms leistų sutaupyti pinigų, kiek paslaugos gyventojams būtų kur kas kokybiškesnės.

Žinoma, įmonės taip pat kažkiek sutaupytų. Pavyzdžiui, mūsų įmonei per metus sąskaitos atsieina apie 30 tūkst. eurų, o kadangi sąskaitų išvežiojimas dar labiau brangs, tikėtina, kad išlaidos išaugtų dvigubai. Toks bendras klientų aptarnavimo centras ir sąskaitos viename voke būtų puikus sprendimas“, – kalbėjo „Dzūkijos vandenų“ vadovas.

„Alytaus butų ūkio“ direktorius Egidijus Mensevičius įsitikinęs, kad tokio centro Alytaus miestui reikia, juolab kad tokia kryptimi pasuko ne tik Kaunas, bet ir mažesnės savivaldybės – Naujoji Akmenė, Telšiai, apie tai jau galvoja ir Klaipėda.

„Kai kurios įstaigos dabar įsikūrusios ne itin gyventojams patogiose vietose. Visos įstaigos išliktų savo vietose kaip iki šiol, tik būtų įsteigtas bendras centras, kuris turėtų būti gyventojams patogioje vietoje. Be to, visos sąskaitos taip pat būtų vienoje vietoje. Tai, be abejo, neturėtų niekaip keisti gyventojams teikiamų paslaugų kainų. Vertinant ilgalaikę perspektyvą, tai įmonėms net gi leistų sutaupyti“, – sakė E. Mensevičius.

Jo įsitikinimu, nereikėtų itin skubinti tokio centro steigimo, kad būtų išvengta daugybės neapgalvotų išlaidų ir organizavimo klaidų, su kuriomis susidūrė kitos savivaldybės.

„Alytaus šilumos tinklų“ vadovas Mindaugas Nevardauskas vienareikšmiškai palaiko bendro klientų aptarnavimo centro steigimo idėją, juolab kad tai nėra visiškai nauja patirtis.

„Pozityviai vertinu. Alytus nėra didelis miestas ir tai įgyvendinti nebūtų labai sudėtinga. Pirmiausia patogiau būtų mūsų vartotojams. Kažkiek tai leistų sutaupyti ir įmonėms, tačiau svarbiausias akcentas būtų perėjimas į kitą aptarnavimo lygį, nes klientas yra pagrindinis šaltinis, iš kurio mes gyvename, tad jiems turėtų būti patogu“, – sakė M. Nevardauskas.

Antradienį jau buvo apžiūrėtos ir laisvos savivaldybės patalpos miesto centre. Kaip viena galimų tokio bendro klientų aptarnavimo centro vietų galėtų būti buvusios Pedagoginės psichologinės tarnybos patalpos.

Vadovų tvirtinimu, bendras klientų aptarnavimo centras veiklą pradėti galėtų jau nuo kitų metų.

Panašūs įrašai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.