Misija prisiskambinti ir eilės pas gydytojus veja į priimamąjį: ligoninės medikams trūko kantrybė

Prisiskambinti į Alytaus poliklinikos registratūrą dažnam tampa dideliu iššūkiu, o galiausiai pavykus, pribloškia žinia, kad pas šeimos gydytoją eilė – dvi savaitės. Nesulaukę operatyvios pagalbos pirminiame sveikatos priežiūros lygmenyje, pacientai vakarais plūsta į Alytaus apskrities S. Kudirkos ligoninės Priėmimo-skubios pagalbos skyrių. Didelių krūvių neatlaikančių ligoninės medikų kantrybė išseko – suteikti ambulatorinę pagalbą – ne jų misija ir dėl to kenčia tie pacientai, kuriems iš tiesų reikalinga skubi antrojo lygio medicininė pagalba. Ši situacija ligoninės gydytojus paskatino inicijuoti susitikimą su Alytaus miesto valdžia ir poliklinikos atstovais.

Pacientai tulžį lieja ir socialiniuose tinkluose

Alytaus apskrities S. Kudirkos ligoninės Priėmimo-skubiosios pagalbos skyriuje pacientų skaičius per pastaruosius mėnesius aukštyn šoktelėjo 20 procentų. Paaiškėjo, kad iš visų besikreipiančiųjų net 70 procentų žmonių reikalinga poliklinikos gydytojų pagalba.

Savivaldybės, ligoninės bei poliklinikos įstaigų atstovų susitikime buvo bandoma atsakyti į klausimą, kodėl su sveikatos sutrikimais susidūrę pacientai prioritetą teikia ligoninės, o ne poliklinikos medikų pagalbai bei ką daryti, kad situacija keistųsi. Priežastis įvardija ir patys pacientai – eilės pas šeimos gydytojus driekiasi net dvi savaites.

Socialiniuose tinkluose mirgėte mirga temos ir komentarai apie tai, kad patekti pas Alytaus poliklinikos medikus reikia ir kantrybės, ir laiko, jau nekalbant apie tai, kad prisiskambinti į poliklinikos registratūrą – tarsi Sizifo kopimas į kalną ridenant didžiausią akmenį.

„Pas šeimos gydytoją eilė – 2 savaitės, baigėsi vaistai – irgi tiek pat. Ar gali sergantis žmogus tiek laukti???“, – apie situaciją Alytuje socialiniame tinkle Facebook komentavo viena internautė.

„Hm… Skauda… Labai skauda… Bet skaudėjo vakar, užvakar…Kentėjai. Skambini daktarei, priima spalio vidury…Bet tau labai skauda tai šiandien…Taip, gali palaukt dieną, na dvi… Bet ne 20 dienų…“, – rašė kita alytiškė.

„Bet poliklinikos koridoriai tušti. Prisiskambinti neįmanoma. Pati mačiau, kai suskambo telefonas, tai pakėlė ragelį ir padėjo atgal. Prie neurologo kabineto prabuvau 45min. ir nei vieno ligonio nebuvo. Tai kur tos eilės? Daktarai ilsisi, o mes užsiregistruoti negalim, nes nėra talonų. Tik po 2 savaičių, tik po 2 mėnesių ir t.t. Labai liūdna. Kam neskauda, tas nedejuoja“, – komentavo dar viena moteris.

Poliklinikos vadovas: „Reikia kantrybės“

Susisiekus su Alytaus poliklinikos vadovu Mariumi Jasaičiu, jis patikino, kad komentuoti situaciją šiuo metu būtų kiek per anksti ir sudėtinga.

„Nenoriu nieko erzinti, nes dar ir pats nežinau, kokie sprendimai ir išeitys bus priimti. Antradienį savivaldybėje vyko susitikimas, kurio metu kalbėjome apie ligoninės ir poliklinikos tarpusavio darbo sureguliavimą.

O tokia situacija poliklinikoje yra normalus reiškinys – atsiverskite sirgimų statistiką ir pamatysite, kad pacientų padaugėjo visoje šalyje, o gydytojai tai tie patys. Vilniuje žmonės vizito pas šeimos gydytojus laukia ir tris savaites.

Reikia kantrybės, o tiems, kuriems reikalinga neatidėliotina pagalba – yra greitoji pagalba, turime neplaninį kabinetą. Mes tikrai priimame ir nesakome, kad krūviai dideli ir negalime nieko daryti. Yra situacija tokia, kokia yra ir reikalingas bendras visų supratimas“, – kalbėjo M. Jasaitis.

Problemos sprendimui – trys pasiūlymai

Minėto susitikimo savivaldybėje metu nuskambėjo bent trys pasiūlymai, kaip gyventojams pirminio lygio sveikatos priežiūros paslaugas padaryti prieinamesnes. Esą patiriančių įvairias traumas pacientų skaičius ligoninėje galėtų sumažėti poliklinikai įsigijus stacionarų rentgenodiagnostikos medicinos prietaisą ir bus ieškoma būdų jį įsigyti. Taip pat bus prašoma leisti naudotis VšĮ Alytaus apskrities tuberkuliozės ligoninės ambulatorijos stacionariu rentgenodiagnostikos medicinos prietaisu.

Tam, kad į poliklinikos registratūrą prisiskambinti būtų lengviau, planuojama didinti registratūroje dirbančių specialistų skaičių.

Susitikimo metu nuskambėjo siūlymas įvesti poliklinikoje dirbančių šeimos gydytojų budėjimą ligoninėje naktimis.

Ligoninės medikams – šeimos gydytojų darbas

„Tai labai senas klausimas, kurį išspręsti bando kiekviena valdžia. Susitikimų būta daugybė, tačiau niekas taip ir nepajuda į priekį. Problemos pirminiame sveikatos priežiūros lygmenyje daugiau mažiau panašios visur – ir eilės pas gydytojus didelės, ir specialistų trūkumas.

Viskas dar labiau paaštrėjo atsiradus nuotolinio konsultavimo galimybei. Pasibaigus karantinui birželio mėnesį, ligoninėje atnaujinome visų sveikatos priežiūros paslaugų teikimą kontaktiniu būdu. Tačiau, pajutome, kad kiekvieną dieną, po 17 valandos, sulaukiame pacientų antplūdžio ir paslaugas suteikiame šimtui žmonių, o savaitgaliais jų per parą būna ir po du šimtus. Patys priimamojo gydytojai iškėlė šią problemą ir profsąjungų atstovai inicijavo susitikimą su miesto valdžia ir poliklinikos atstovais“, – situaciją komentavo Alytaus apskrities S. Kudirkos ligoninės direktorius Artūras Vasiliauskas.

Pasak jo, gyventojai, nepatekę pas šeimos gydytojus, pagalbos ieško ligoninės priimamajame, kur iš viso besikreipiančiųjų srauto tik trisdešimčiai procentų išties reikalinga antrojo lygio medicinos pagalba. Likę atvejai – ambulatoriniai, pacientai, suteikus pirminę pagalbą, paleidžiami namo.

Šeimos gydytojams siūlo budėjimą

„Būtina ieškoti galimybių, kaip efektyviau aptarnauti pacientus.

Per visą ligoninės gyvavimo šimtmetį nebuvo taip gausiai suformuoto skubios pagalbos skyriaus – ištisą parą jame dirba du vidaus ligų gydytojai ir dar penki-šeši specialistai – chirurgai, traumatologai, vaikų ligų gydytojas, neurologas, taip pat dirba visa laboratorija, diagnostika. Gyventojų Alytuje liko 50 tūkst. ir mes neatlaikome krūvio, nebegalime dirbti pirminio lygmens sveikatos priežiūros darbo.

Geranoriškai bandome siūlyti, kaip tą problemą spręsti. Planuojamoje naujojoje sveikatos apsaugos reformoje yra numatyta, kad mažesnėse savivaldybėse, kur apie 20 tūkst. gyventojų, bus galimybė steigti sveikatos centrą – ligoninės ir poliklinikos jungiamos į vieną instituciją ir teikiamos bendros paslaugos.

Nesakau, kad tai tinka Alytaus miestui, nes vis tik Alytaus ligoninė yra regioninė, tačiau siūlome ligoninėje skirti kabinetą poliklinikos šeimos gydytojams, kurie budėtų naktimis ir aptarnautų savo pacientus. Jie jau dešimtmečius nebedirba naktimis ir yra laisvi savaitgaliais ir šventinėmis dienomis. Kažkaip reikėtų juos įtikinti, kad savo pacientus ji privalo aptarnauti visą parą. O ligoninės priimamasis turėtų tapti greičiau prieinamas pacientams, kuriuos ištinka miokardo infarktai, insultai, vidaus organų kraujavimai ir pan. Dabar jų vietas užima sukarščiavę ar vos prasčiau pasijutę pacientai.

Tam net nereikia keisti įstatyminių aktų. Jau apie tai kalbėjau su akreditavimo tarnyba ir šį mechanizmą būtų galima paleisti per mėnesį ar pusantro. Tereikia abiejų pusių geranoriško požiūrio“, – kalbėjo A. Vasiliauskas ir pridūrė iš pastarojo susitikimo savivaldybėje šįkart besitikintis konkrečių rezultatų, esą jau gana apie tai tik kalbėtis ir nieko nedaryti.

Siuntimai į ligoninę – net nemačius paciento

Ligoninės vadovas kritikos negailėjo ir poliklinikos darbo organizavimui, kai nemažas procentas gydytojų iki šiol tebedirba tik nuotoliniu būdu. Esą elektroniniai siuntimai antrinio lygio sveikatos priežiūros paslaugoms teikti išrašomi net nemačius paciento.

„Jau reikėtų leisti pacientams peržengti įstaigos duris pas šeimos gydytojus ir taip jie mažiau kreipsis į priimamąjį. Vasarą net buvo susiklosčiusi situacija, kai poliklinikoje nebedirbo nė vienas chirurgas, mat visi vienu metu atostogavo.

Dar nepaminėjau ir greitosios medicinos pagalbos darbo – ši institucija praktiškai atlieka taksi funkciją“, – kalbėjo V. Vasiliauskas.

Meras: „Abi įstaigos turi susitarti“

Alytaus miesto meras Nerijus Cesiulis jau kurį laiką stebi situaciją, kai žmonės skundžiasi, kad nepavyksta prisiskambinti į Alytaus miesto poliklinikos registratūrą, kad gydytojų paslaugų tenka laukti dvi ir daugiau savaičių.

„Suprantu, kad poliklinikos vadovybė prioritetą teikia registracijai per internetines sistemas, tačiau daugybė senyvo amžiaus žmonių iš viso nevaldo kompiuterio ir jiems paprasčiau registruotis telefonu.

Girdime, kad po 17 val. daugybė pirminio lygmens sveikatos priežiūros pacientų suplūsta į ligoninės priimamąjį. Tada nukenčia žmonės, kuriems išties reikia skubios pagalbos.

Svarbu, kad abi įstaigos susikalbėtų ir rastų galimybę padėti viena kitai. Analizuosime visus pateiktus pasiūlymus, dar susitiksime ne kartą ir spręsime, kaip pagerinti žmonėms sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą.

Suprantu, kad gydytojų yra tiek, kiek yra, kad įrenginių galimybės irgi ribotos, kad eilės ištįso ir dėl pandeminės situacijos, tačiau turime tai spręsti – gyventojai sveikatos priežiūros paslaugas turi gauti kaip įmanoma greičiau. Mano svajonė būtų, kad žmonės iš viso nesirgtų“, – sakė Alytaus miesto meras.

Pasiteiravus, kokia mero nuomonė apie dviejų šių įstaigų sujungimą ir apie šeimos gydytojų budėjimą naktimis, jis vertinti šių pasiūlymų neskubėjo, esą visi variantai bus svarstomi.

„Jeigu matysime, kad įstaigos nesusitaria, viena kitai prieštarauja ir konkuruoja dėl lėšų, tada svarstysime ir sujungimo klausimą“, – galimybės neatmetė N. Cesiulis.

Panašūs įrašai:

4 komentarai apie “Misija prisiskambinti ir eilės pas gydytojus veja į priimamąjį: ligoninės medikams trūko kantrybė

  1. Tikrai taip, sulauki savo eiles pas seimos gydytoja nuotoliniu budu issirasyti vaistus. Israso, o vaistinej zmogui serganciam astma vaistu reikia laukti dar savaite, tai turbut jam nieko kito nelieka kaip laukti mirties uzdustant. reiketu , kad medikai pasidometu ar tu vaistu yra vaistinese. Juk nuo kraujospudzio, tai dar galetum kazka nusipirkti ir isgerti tam kartui, kad nukristu spaudimas, o nuo astmos vaistai tai specifiniai, ne bile ka gali panaudoti.

  2. Istorijos pradžia gydytojų pavardžių neminėsiu, nenoriu, kad nukentėtų, nes ir taip Alytuje jų labai trūksta. 2021 Liepos mėn. Chirurgo konsultacija kurios metu gydytojas paskyrė planinės operacijos laiką 2021.Rugpjūčio mėn. Davė siuntimą kurį turiu turėti atvykstant operuotis ir išrašą šeimos gydytojai su informacija kokie tyrimai turi būti atlikti prieš operaciją. Taigi likus savaitei iki operacijos kreipiausi pas šeimos gydytoją dėl tyrimų kuriuos reikia turėti ruošiantis operacijai, kadangi mano šeimos gydytoja tuo metu atostogavo buvau užregistruota pas pavaduojančią gydytoją, bet pas pačią gydytoją net nebuvau įleista, nes visų procedūrų ėmėsi jos sesutė išrašė rekomenduojamų tyrimų lapelius su informacija kurią dieną ir kuriuo laiku turiu prisistatyti tyrimui ir dar paaiškino, kad dieną prieš operaciją aš eičiau pas savo gydytoją, nes ji jau pirma diena po atostogų bus darbe ir tegul susitvarko likusius dokumentus, bet pas mano gydytoją grįžtančią po atostogų jau talonėlių nėra tai eikite ir tarkitės, kad priimtų, nes ji pati jau ir taip turi daug darbo. Tokiais atvejais jautiesi lyg kaltas ir turi gaišinti gydytoją nesiregistravusi, bet galbūt jos geriau žino savo taisykles. Atsiprašiau iš darbo nuvažiavau pasidaryti tyrimų, pasirodo man lapelį parašė, ten nurodė 113 kb. Tokio net nėra, tyrimą daro 118 kb. bet svarbiausia sistemoje neužregistravo ir registratūroje man pasakė, kad gal įvyko programoje klaida, bet tyrimų kabinetas turės duomenis ir galės daryti tyrimą. Dėja procedūrinis kabinetas neturėjo duomenų ir pasiūlė palaukti gydytojos, kad ištaisytų klaidą, bet tyrimas numatytas laikas 9,15, o gyd. dirba tik nuo 16 val. Na gali laukti nevalgius, negėrus tos 16 val. Bet ar tuos tyrimus tokiu laiku kas nors paims. Pasiskambinau gydytojai darbo laiku, seselė pradžioje pasakė, kad aš apskritai pas jas nebuvau, aišku buvau giliai nustebinta, pasigirdo iš gydytojos kabineto balsas, kad tikrai ta pacientė nebuvo. Tuomet pasiūliau susirasti mano kortelę, arba dar kartą pasižiūrėti, kas tą dieną 15,30 turėjo lankytis. Na tuomet seselė pripažino, kad suklydo, bet paklausė, kur aš padėjau išrašą iš gydytojo kokie reikalingi tyrimai, na aišku pasakiau, kad tą lapą turbūt įklijavo į kortelę, nes jo pacientams atgal neatiduoda, o aš tikrai negaliu žinoti kokį tyrimą parašė, juk neesu medikė, tuomet paaiškino, kad parašys prieš operaciją daromus tyrimus kaip visiems ir kitą dieną vėl atvažiuokite. Aišku sekančią dieną vėl išsiprašiau iš darbo nuvažiavau ir buvau labai nustebinta pačia geriausia prasme. Registratūroje pasitiko darbuotoja, maloniai paklausė ar gydytoja sutvarkė registraciją, palinkėjo sėkmės ir kabinete moteris labai maloniai pasikalbėjo ir pasidžiaugė tikrai atradusi mano registraciją. Istorija tuo nesibaigė. Liepos mėnesį kaip lankiausi pas chirurgą kalbėjome apie covido testus ar reikės prieš operaciją papildomai jį atlikti, bet tuo metu jis patikino, kad nereikės, kadangi esu prasirgusi covidu, o ir abu skiepus jau turiu, bet dabar situacija pasikeitė ar neturėjo žinoti šeimos gydytojai ir jų sesutės apie besikeičiančią tvarką ir užregistruoti covido tyrimui, esmė tame, kad pasiteiravimui pasiskambinau į ligoninės registratūrą ten pasiūlė pasiskambinti į priėmimo sk. kadangi jos apie tai nieko nebežino. Priėmimo sk. Pasiūlė pasiskambinti į poliklinikos registratūrą, nes jie taip pat žino tik tiek, kad be testo negali priimti. Poliklinikos registratūra pasiūlė pasiskambinti į karštąją liniją 1808, karštoji linija, perjungė dar kažkokiems specialistams, o tie pasakė, kad manęs telefonu užregistruoti covido tyrimui negali tai turi padaryti šeimos gydytoja Internetu pabandžiau registruotis, kad sutilpčiau į tas gal 72 val. bet eilė labai didelė ir laikai visi tik tuo metu kaip man jau bus atlikta operacija. Taigi vėl skambinu gydytojos sesutei ir paprašau, kad leistų pakalbėti su gydytoja, na ji kažkodėl padeda ragelį, skambinu dar kartelį tik jau paprašau sujungti su gydytojos kabinetu ir taip pagaliau pasikalbu su gydytoja, bet ji aišku paklausia kodėl ji negavau apie tai info ir niekas manęs neužregistravo??? Paaiškina, kad pacientai kurie operuojasi Kaune ten ir tyrimus darosi, taip pat ir Vilniuje. Tuomet klausiu, o ką daryti man jeigu aš būsiu operuota Alytuje, ar ir man prašytis, kad padarytų testą kiti miestai, nes Alytus tiek užimtas, kad nebespėja? Na gydytoja surašė mano duomenis ir patikino, kad nuneš sekretorei kuri susisieks ir pasakys ar galės mane užregistruoti reikiamu laiku, bet jau 16.15 sekretorė išėjusi į namus. Įtampos tiek, kad ir kvėpuoti sunku, šiandien penktadienis 16.15val. Antradienį 07,00 jau turiu būti ligoninėje, patarkite kaip ramiai laukti skambučio testo registracijai? Ar mano gerbiama gydytoja pirmadienį pirma diena po atostogų suspės man sutvarkyti reikiamus dokumentus ir ar aš suspėsiu pasidaryti testą. Aš dirbantis žmogus ir laiko turiu pirmadienį geriausiu atveju ryte, nes darbe turiu begalę sutvarkyti reikalų prieš biuletenį. Kodėl taip atsainiai žiūrima į pacientus, nors poliklinikos koridoriai tušti ir paciento laikas turi būti gerbiamas. Pirmadienį sulaukiau iš vaduojančios gydytojos skambučio, kad covido testui užregistruoti nepavyko labai atsiprašė, bet operaciją turėjau atidėti. Labai liūdna, bet tokia tiesa.
    Operacija įvyko po mėnesio ir nepalyginamas skirtumas, ligoninėje pradedant gerb. gydytoju ir visas personalas dirba kaip laiktodukai, visi greiti viską sutvarko iš karto jokio laukimo, žmonės dirba paromis, bet visi geranoriškai nusiteikę sukasi kaip tik gali ir jokių trikdžių. Atrodo ir darbo daugybė ir naktinės pamainos ir savaitgaliai, bet niekas nesiskundžia ir nesiuntinėja, jie tiesiog dirba kantriai savo darbus ir šypsosi kiekvienam ligų išvargintam pacientui. Gal jau reikėtų sulyginti visiems darbo sąlygas ir poliklinikų tušti koridoriai nebūtų tokie įtartinai tykūs ir kvepiantys kava.

  3. Na jei žinot, kad operacija bus už menesio, tai gal reigstracija ir reikia pasirųpinti iš anksto, o ne likus savaitei iki operacijos

    1. O dėl covid testo apskritai pati turit regostruotis ir išsitirt iš anksto, o ne per šeimos gydytoją. Gal šeimos gydyrojas dar turėtų jus ir nuvežti išsitirti, bei į ligonibę 7 ryto?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.