Nuotolinio mokymosi vaisiai: nerimauja ir abiturientai, ir mokytojai

Pirmadienį abiturientai laikys pirmąjį brandos egzaminą. Jiems pasiruošti iššūkių nestigo tiek patiems mokiniams, tiek mokytojams. Ar nuotolinis mokymas nepakiš kojos egzaminų rezultatams? Situaciją Alytaus švietimo bendruomenė vertina nevienareikšmiškai, o ir kai kurie abiturientai linkę geriau metus padaryti mokymosi pertrauką nei būsimas studijas pradėti nuo nuotolinių paskaitų.

Namuose – papildomi trikdžiai

Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijos abiturientas Arnas Jančiukas yra pasiryžęs laikyti net šešis valstybinius brandos egzaminus – lietuvių, matematiką, anglų, istoriją, chemiją ir biologiją. Jis turi svajonę universitete studijuoti biochemiją.

A. Jančiukas.

„Kiek galėjau, tiek egzaminams pasiruošiau. Be abejo, buvo sunkiau mokytis nei įprastomis sąlygomis, kontaktinio mokymo būdu. Mokantis nuotoliniu būdu, buvo sunku išlaikyti dėmesį pamokos metu. Mokykloje dėmesys būna sutelktas tik į pamoką, o namuose yra daug papildomų trikdžių. Ypač buvo sunku save prisiversti mokytis tai, kas neįdomu“, – pasakojo Arnas.

Pasiteiravus, kaip, jo vertinimu, sekėsi mokytojams organizuoti pamokas nuotoliniu būdu, abiturientas patikino, kad jų dėmesio tikrai netrūko, iš esmės vyko tradicinės pamokos, tik už kompiuterio ekrano.

Abiturientas pasakojo, kad rašant kontrolinius, mokytojai reikalaudavo įjungti vaizdo kameras ir net palikti įjungtą garsą, kad neliktų galimybės sukčiauti.

Savo žinias pasitikrinti abiturientai bandė laikydami bandomuosius egzaminus. Arnas rezultatais liko patenkintas, išskyrus matematikos dalyko.

„Jeigu į mokyklą būtume grįžę bent jau kovo mėnesį, galbūt tai būtų kažkiek situaciją egzaminų pasiruošime pakeitę, o tos kelios dienos visiškai nieko nekeitė. Manau, kad mokymasis karantino sąlygomis tikrai turės reikšmės egzaminų rezultatams. Kai kurių dalykų rezultatai tikrai smuktelėjo, ypač matematikos. Šį dalyką mokytis nuotoliniu būdu bent jau man sudėtinga. Didžiausias uždavinys man ir būtų bent jau išlaikyti matematikos egzaminą“, – sakė Arnas ir pridūrė nesitikintis, kad egzaminų užduotys bus lengvesnės.

Studijų planus atidės metams

Alytaus Jotvingių gimnazijos abiturientė Deimantė Marčiulaitytė taip pat pripažįsta, kad nebuvo lengva ruoštis egzaminams nuotoliniu būdu ir kad tai tikrai atsilieps rezultatams, o labiausiai jaudinasi dėl matematikos egzamino. Ji yra įsitikinusi, kad kontaktinio mokymosi metu jam būtų pasiruošusi geriau. Iš viso gimnazistė laikys penkis valstybinius egzaminus – lietuvių, anglų kalbos, matematikos, biologijos ir istorijos.

D. Marčiulaitytė.

„Nuotolinis mokymasis neprilygsta kontaktiniam mokymuisi, labai trūko santykio su mokytojais, klasės draugais. Bendruomenėje mokytis lengviau negu vienam. Be to, sunku prisiversti užduotis atlikinėti namuose. Klasėse mokytojai labiau motyvuoja, o kai sėdi už kompiuterio ekrano, niekas nepatikrins. Išties yra baimės, kad kai kuriems dalykams pasiruošiau prasčiau. Vienos pamokos buvo efektyvesnės, kitos ne tokios efektyvios, vieniems dalykams tekdavo skirti daugiau dėmesio ir laiko, kitiems mažiau“, – pasakojo Deimantė.

Abiturientė tikino, kad kai kurių dalykų disciplinų buvo organizuojama vos pusė pamokų, o likęs laikas buvo skiriamas savarankiškiems darbams.

„Kai kurie mokytojai darbo į nuotolinį mokymą įdėdavo dar daugiau nei mokantis įprastai, tačiau nuotolinis ir yra tik nuotolinis mokymas, ne visuomet užtekdavo laiko išsiaiškinti, tai ko nesupratai, o konsultacijų metu laiko irgi pritrūkdavo“, – sakė abiturientė.

Pasiteiravus apie tolesnius planus po egzaminų, Deimantė atviravo, kad nuotolinis mokymasis jos tikrai nesužavėjo, tad nesinorėtų dar ir studijas pradėti nuo mokymosi karantino sąlygomis. Būtent tai lėmė jos sprendimą po mokyklos baigimo padaryti metų pertrauką, kol nurims pandemijos vajus, ir tik gerai apmąsčius, ką norėtų studijuoti, pasinerti į studijas užsienyje.

Iššūkius įveikė turintys aiškius tikslus  

Apie nuotolinį mokymą kalbinome ir pedagogų bendruomenės atstovus. Jie pripažįsta, kad iššūkių netrūko, tačiau daugiau jų būta praėjusių metų pavasarį, kai su tokia pandemija Lietuva ir visas pasaulis susidūrė pirmą kartą.

Alytaus šv. Benedikto gimnazijos matematikos mokytoja Jolanta Pocevičienė pripažino, kad matematika išties ne visiems mokiniams yra įkandamas riešutėlis.

J. Pocevičienė.

„Mokantis nuotoliniu būdu, kai kurie mokiniai pademonstravo puikų atsakomybės jausmą, laiko planavimo įgūdžius, daugelis jų net tapo savarankiškesni. O kai kurie išties susidūrė su nemenkais iššūkiais. Su jais lengviau susidorojo tie mokiniai, kurie turi aiškius tikslus gyvenime ir jų siekia. Mokantis nuotoliniu būdu, mokiniams labai trūko tarpusavio bendradarbiavimo, todėl nuotolines pamokas stengdavausi organizuoti mažesnėmis grupelėmis ir taip jie galėjo padėti vieni kitiems“, – sakė mokytoja J. Pocevičienė.

Pedagogė įsitikinusi, kad mokymosi rezultatai būna geresni, kai mokymas yra kontaktinis, o ne nuotolinis, nors išties su mokiniais teko dirbti daugiau negu įprastai, organizuoti daugiau papildomų konsultacijų.

Atsiskleidė gebėjimas mokytis ir branda

„Mokiniai visada mokosi ir ruošiasi patys, o mokytojas yra tik žmogus, parodantis gaires, kaip sėkmingai ruoštis egzaminams. Nuotolinės pamokos buvo panašios kaip ir kontaktinės – aiškinome, skyrėme spręsti užduotis, ieškojome įvairių naujų galimybių. Kontroliniai taip pat buvo organizuojami pritaikant juos specialiai nuotolinei formai. Beabejo, stigo artimesnio bendravimo, grįžtamojo ryšio. Ko gero, šio sudėtingo laikotarpio metu labiausiai atsiskleidė mokinių gebėjimas mokytis. Daug atsakomybės krito ant pačių mokinių pečių – kiek jiems pavyko koncentruoti dėmesį, atsispirti pagundoms, kai jų kitoje ekrano pusėje niekas nekontroliuoja. Buvo labai svarbu, kaip vaikai planuoja savo laiką, ar jie susidėlioja pamokas ir laisvalaikį, visą dienotvarkę, ar jie apskritai geba savarankiškai dirbti. Žinoma, buvo labai lengva pasiduoti pagundai gauti geresnius kontrolinių pažymius ir tai atsispindėjo pažymiuose. Nepaisant visko, stengėmės mokinius motyvuoti ir priminti, kad sunku visiems. Manau, kad būtent šios laidos abiturientai labiau nei įprastai atspindės ne tiek įgytas žinias, o tikrąją brandą, kaip jiems sekėsi eiti šio sudėtingo laikotarpio keliu“, – sakė Alytaus Jotvingių gimnazijos biologijos mokytoja ekspertė Rasa Zubrickienė.

R. Zubrickienė.

Mokytoja patikino, kad vis tik nerimo laukiant šių metų brandos egzaminų netrūksta, o nuotolinis mokymas kiekvienam mokiniui atsilieps skirtingai. Esą vieniems kaip tik jis išėjo į naudą, nes turėjo daugiau laiko savarankiškam mokymuisi, gilinimuisi. Tos dalies mokinių, kurie negeba mokytis savarankiškai, tinkamai susiplanuoti laiko, rezultatams karantinas išties turės neigiamų pasekmių.

Dėmesį skyrė psichologinei savijautai

„Šie mokslo metai ir nuotolinis mokymas buvo didelis iššūkis tiek mokytojams, tiek mokiniams. Daugelis mūsų gimnazijos abiturientų yra motyvuoti ir jie tikrai žinojo ir suprato, kokiomis sąlygomis teks ruoštis egzaminams. Bent jau mano mokomojo dalyko egzaminui abiturientai ruošėsi labai stropiai, atsakingai. Ieškojome naujų būdų, metodų, tinkamiausių skaitmeninių priemonių, kaip palengvinti mokymąsi, daug bendravome, kad užtektų motyvacijos. Nors gimnazistai kontrolinių darbų metu turėjo visas galimybes pasinaudoti įvairiais interneto tinklalapiais, draugų pagalba, tačiau apeliavome į jų sąžinę, kad jie mokosi dėl savęs ir savo sukauptas žinias turės pademonstruoti per egzaminą, kurio metu atsiskleis visos mokymosi pastangos“, – pasakojo Putinų gimnazijos anglų kalbos mokytoja Danutė Krušnienė.

D. Krušnienė.

Pedagogė patikino daug dėmesio skyrusi ir psichologinei abiturientų savijautai, pasikalbėdavo, kartais atsižvelgdama į mokinių nuotaikas, keisdavo pamokos planą.

„Išties jautėsi emocinis ir fizinis mokinių nuovargis, veikė ir namų aplinka. Tikiu, kad motyvuotiems mokiniams nuotolinis mokymas egzaminų rezultatams neturės lemtingos įtakos“, – įsitikinusi pedagogė.

Nors, pasak jos, mokyklose jau nuskambėjo paskutinis skambutis ir pamokos nevyksta, mokytojai geranoriškai padeda mokiniams ruoštis egzaminams, organizuoja konsultacijas gyvai ir nuotoliniu būdu.

„Tikime, kad nuoširdus ir kruopštus mokinių darbas, padrąsinantys mokytojų žodžiai bei pagalba  prisidės prie abiturientų sėkmės egzaminuose“, – vylėsi anglų kalbos mokytoja.

Panašūs įrašai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.