Naujasis maitinimo paslaugos tiekėjas mokykloje neatsigina pastabų

Pasibaigus sutarčiai su buvusiu Alytaus Senamiesčio pradinės mokyklos maitinimo paslaugos tiekėju, jį nuo šių metų sausio 3 dienos pakeitė kitas – Kretingoje registruota VšĮ „Bruneros“. Asociatyvi valgyklos nuotrauka.

Lietuvoje ne itin maloniame kontekste linksniuojamai VšĮ „Bruneros“ laimėjus Alytaus Senamiesčio pradinės mokyklos viešąjį maitinimo paslaugų konkursą, mokyklos bendruomenė į naująjį maitinimo paslaugos tiekėją nuo pat pradžių žvelgė pro padidinamąjį stiklą. Pokyčius pirmiausia pajuto vaikai ir jais ėmė skųstis savo tėvams. „Kaip norėčiau, kad į mokyklą sugrįžtų senoji mūsų valgykla“, – taip mamai pasiguodė viena mokyklos pradinukė.  Šiuo klausimu mokykloje buvo suorganizuotas susirinkimas, kuriame naujajam viešąjį konkursą laimėjusiam maitinimo tiekėjui buvo išsakyta pastabų. Mokyklos administracija teigia, kad kol kas į jas atsižvelgiama.

Vaikai pajuto maitinimo pokyčius

Pasibaigus sutarčiai su buvusiu Alytaus Senamiesčio pradinės mokyklos maitinimo paslaugos tiekėju, jį nuo šių metų sausio 3 dienos pakeitė kitas – Kretingoje registruota VšĮ „Bruneros“. Sutartis pasirašyta metams su galimybe pratęsti, jeigu nebus nustatyta pažeidimų ir tenkins maitinimo paslaugos kokybė.

Pagal numatytus teisės aktus, buvo paskelbtas naujas viešasis maitinimo paslaugos tiekėjo konkursas. Viešajame pirkime dalyvavo keturi tiekėjai, tarp kurių buvo ir buvęs maitintojas. Įvertinus visus viešųjų pirkimų reikalavimus, viešųjų pirkimų komisija laimėtoju paskelbė VšĮ „Bruneros“.

Kovo pabaigoje į kontaktinį ugdymą sugrįžo pradinių klasių mokiniai, kurie pastebėjo pokyčius maitinime. Dėl maitinimo kokybės suprastėjimo vaikai pradėjo sakyti savo tėvams.

„Turėti vienareikšmišką nuomonę apie naujas maitinimo paslaugas mokykloje yra sunku, nes patys tėvai maisto neragauja, tik remiasi vaikų patirtimi. Kiek galima ja pasitikėti, tai jau klausimas kiekvienam individualiai. Iš vaikų lūpų girdime, kad buvusio maitinimo tiekėjo paslaugos buvo geresnės, maistas buvo įvairesnis, didesnis asortimentas, išskirtas į dvi grupes – pagrindinį ir tausojantį. Remiantis vaikų nuomone, maistas buvo skanesnis, daugiau druskos, cukraus. Ar tai yra gerai, čia irgi klausimas, tačiau vaikų skoniui adaptuotis prie šių tiekėjų maisto yra sunkiau. Vaikai sako, kad košės nėra skanios, virtos vandenyje ir be druskos, sriubos per skystos. Buvo iškelta ir kita problema – ne visada lieka maisto pasirinkimui. Dėl pandemijos valdymo priemonių, valgymo laikas skirtingų klasių mokiniams grafike nurodytas skirtingas, tad atėjusiems valgyti vėlesniu laiku, didžioji dalis asortimento būna išpirkta ir likę vos vienas patiekalas, tad nėra galimybės pasirinkti. Senasis maitintojas papildomai tiekdavo ir sveikos sudėties užkandžių, o dabar to neliko“, – situaciją vertino Alytaus Senamiesčio pradinę mokyklą lankančios mergaitės mama (vardas ir pavardė redakcijai žinomi), nenorėjusi viešai atskleisti savo duomenų.

Valgiaraštį koreguoja

Maitinimo paslaugas mokykloje pradėjus teikti naujam tiekėjui, mokyklos vadovybė organizavo stebėseną ir kokybinį tyrimą, klausė mokinių nuomonės apie maistą.

„Žinoma, su kiekvienu nauju tiekėju tiek maitinimo, tiek kitose srityse pradžia būna ne visuomet tokia, kokia norėtume. Buvo patvirtintas ir naujas valgiaraštis. Dėl pačios maitinimo paslaugos sulaukiame įvairių vertinimų. Sausį, vasarį ir beveik visą kovo mėnesį didžioji dalis mokinių mokėsi nuotoliniu būdu, valgykloje valgė tik priešmokyklinio ugdymo vaikų dvi grupės. Tuomet nusiskundimų dėl maitinimo paslaugos nesulaukėme. Tačiau stebėjome, vertinome, ar vaikai valgo, ar jiems skanu. Su tiekėju buvo sutarta, kad bus atsižvelgta į vaikų nuomonę ir pagal tai valgiaraštis bus koreguojamas. Kartą jį jau koregavome, o eigoje planuojame tai padaryti dar kartą“, – sakė Alytaus Senamiesčio pradinės mokyklos direktorė Jolita Petkevičienė.

Kovo 22 dieną į mokyklą sugrįžo 1-4 klasių mokiniai. Esą dėl reikalavimų užtikrinti, kad nepasklistų COVID-19 infekcija, valgykloje tuo pačiu metu valgyti gali tik vienos klasės mokiniai, todėl buvo susidurta su tam tikrais iššūkiais. Tėvai išsakė pastabų, kad ne visi vaikai gali pavalgyti 11-12 val., kai artėja pietų metas. Tėvams buvo paaiškinta, jog nėra kitokių galimybių dėl esamų pandemijos valdymo reikalavimų.

Organizavo kokybinį tyrimą

„Man kaip mokyklos vadovei ir pačiai rūpi maitinimo paslauga, todėl kiekvieną dieną būname valgykloje ir stebime, kokia yra situacija, kalbamės su vaikais. Balandžio mėnesį vykdėme kokybinį tyrimą, kai kiekvienos klasės vadovas fiksavo, ką vaikai pagal pateiktą valgiaraštį valgo, ar viską suvalgo, aptarinėjo su vaikais, kas jiems patiko arba ne ir kodėl. Po tyrimo mes, administracija, kalbėjomės su kiekviena klase, diskutavome, kaip jie vertina maitinimo paslaugos kokybę, ar pastebi, kokių nors pokyčių“, –  pasakojo J. Petkevičienė.

Kalbėdama apie tyrimo rezultatus, direktorė sakė, kad maždaug 19 proc. valgykloje valgančių mokinių įvardijo, kad valgyklos maistas yra labai skanus. Apibūdindami maistą vaikai rašė teiginius, kad „skanu kaip pas močiutę“, „skanu kaip namie“, „labai patiko“. Skaniausių vaikams patiekalų sąraše – blynai su įvairiu įdaru, kepsniai. 61 proc. makinių įvardijo, kad skanu, norėtų pakartoti maisto, tačiau galėtų būti  tirštesnė sriuba, košė. 20 proc. mokinių teigė, kad maistas yra neskanus: trūksta skonio, druskos, perkepti blynelių kraštai, „be skonio“, salotos per aštrios.

Aptarti maitinimo paslaugų kokybę ir tyrimo rezultatus šią savaitę buvo suorganizuotas tėvų ir maitinimo paslaugos tiekėjų susirinkimas. Mokykloje yra 302 mokiniai. Susirinkime dalyvavo 44 teisėti vaiko atstovai.

Tėvai išsakė vaikų perteiktą nuomonę, jog valgyklos maistas nėra skanus, sriubos per skystos ir jos mažai. Domėtasi ir apie pusfabrikačius, tačiau buvo paaiškinta, kad visi patiekalai yra gaminami valgykloje, išskyrus bandeles. Tėvai išsakė norą turėti galimybę paragauti „Bruneros“ tiekiamo maisto. Taip pat jie apgailestavo, kad iš viso tenka diskutuoti apie maitinimo paslaugos kokybę, kuri jų netenkina.

Susirinkimo metu buvo nuspręsta, kad gegužės antroje pusėje, bendradarbiaujant su tėvų aktyvu, bus organizuojama mokinių tėvų apklausa ir vertinama maitinimo paslaugos kokybė, ar buvo atsižvelgta į pastebėjimus.

Pasak mokyklos direktorės, valgiaraštis yra sudaromas dviem savaitėms, todėl bent du ar tris kartus turėtų apsisukti jo ratas, kad būtų galima vėl objektyviau įvertinti, kurie patiekalai vaikams yra mažiau priimtini ir koreguoti valgiaraštį.

„Optimistiškai nuteikia tai, kad maitinimo tiekėjas atsižvelgia į mūsų pastebėjimus ir pagal galimybes stengiasi atliepti poreikius, koreguoja valgiaraščius. Mūsų noras yra, kad maitinimo paslaugos kokybė būtų kuo aukštesnė ir tenkintų absoliučios daugumos poreikius“, – sakė direktorė J. Petkevičienė.

Į rėmus spraudžia teisės aktai

Susisiekus su VšĮ „Bruneros“ marketingo vadove Silva Petrikauskiene, ji patikino, kad į mokyklos bendruomenės pastebėjimus atsižvelgiama ir pagal tai koreguojami valgiaraščiai.

„Jeigu mokyklos bendruomenei nepatiko sriubos, pakeitėme jas kitomis. Tokia yra mūsų praktika, visuomet valgiaraščius deriname su bendruomenėmis tiek, kiek leidžia normatyviniai aktai. Druska, cukrus, riebalai, bulvės yra ribojami. Reikalavimai yra labai griežti, todėl mitybos skyrius tuo klausimu intensyviai dirba ir kartu su bendruomene ieško kompromisų. Jeigu kas nors turi nusiskundimų, pageidavimų, yra nemokama kokybės linija, kuria visi gali skambinti ir išsakyti pastebėjimus. Tačiau visada prašome, kad mokyklų bendruomenės išreikštų bendrą poziciją. Stengiamės patekinti lūkesčius, tačiau jie turi atitikti normatyvinius teisės aktus, reglamentuojančius vaikų mitybą. Esame atviri, tokia įmonės praktika yra visoje Lietuvoje“, – paaiškino S. Petrikauskienė.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *