Kepyklos gatvės verslininkų prašymas „mažinti atskirtį“ neatlaiko kritikos

Alytuje esančios Kepyklos gatvės komercinės-pramoninės zonos verslininkai jau dešimt metų jaučiasi negirdimi Alytaus miesto valdžios, o prasidėjus intensyviems aplinkinių gatvių remontams jų atskirtis esą dar labiau padidėjo – ženkliai pablogėjo sąlygos krovininiam transportui. Verslininkų interesus atstovaujanti VšĮ „Kepyklos gatvės prekybos ir paslaugų miestelis“ dar kartą viltingai kreipėsi į miesto valdžią prašydama surasti išeitį iš vis blogėjančios situacijos, tačiau kol kas verslininkų pasiūlytas sprendimas įrengti naują gatvės atkarpą, kuri sujungtų Kepyklos gatvę su Rūtų gatve, kertant pėsčiųjų ir dviračių taką, neatlaiko kritikos. Aplinkos bei plėtros komiteto inicijuotas sprendimo projektas palaikymo nesulaukė net iš pačių jo narių, pasisakiusių vienbalsiai prieš gatvių sujungimą.

Prašymus siuntinėja jau dešimtmetį

Į Alytaus miesto savivaldybę ir Aplinkos bei plėtros komitetą dėl Kepyklos gatvės komercinės-pramoninės zonos atskirties mažinimo kreipėsi devynių dalininkų prieš dešimt metų įkurtos VšĮ „Kepyklos gatvės prekybos ir paslaugų miestelis“ direktorius Rimas Švedkauskas. Jis pažymėjo, kad jau nuo 2011 metų ne kartą raštu kreipėsi į savivaldybės tarybos komitetus, prašydamas pagerinti Kepyklos gatvės komercinės-pramoninės zonos, kuri priskiriama miesto centrui, infrastruktūrą, tačiau padėtis niekaip nesikeitė.

„Esmė yra ta, kad Kepyklos gatvėje veikia per keturiasdešimt verslo įmonių, o čia yra tik viena gatvė ir vos du įvažiavimai. Jau dešimt metų rašome prašymus spręsti krovininio transporto eismo sąlygų gerinimo klausimą, tačiau niekas nieko iki šiol nedaro. Paskutiniajame prašyme jau prašome ne gerinti infrastruktūrą, bet mažinti atskirtį, kurią patiriame. Mes tikrai džiaugiamės aplinkinių gatvių ir sankryžų remontais, didinamu eismo pralaidumu, tačiau Kepyklos gatvės verslininkams tai didina atskirtį. Problema ypač paaštrėjo tuomet, kai išvažiuojant iš Kepyklos gatvės į Santaikos gatvę buvo pastatytas ženklas, leidžiantis sukti tik į dešinę pusę. Dabar sunkiasvorių automobilių vairuotojams, norintiems sukti į Vilniaus pusę, reikia ieškoti, kur apsisukti“, – problemą dėstė įstaigos direktorius.

Zona nepatraukli ir investuotojams

R. Švedkauskas pažymėjo, kad eismui Santaikos gatve tapus vientisu srautu ir Kepyklos gatvėje susidarius nuolatinėms automobilių spūstims, Saugaus eismo komisija apribojo galimybę sukti į kairę pusę iš Kepyklos į Santaikos gatvę. Dėl šios priežasties ženkliai pablogėjo eismo sąlygos krovininiam transportui, kuris į Kepyklos gatvėje esančias įmones gali atvykti ir išvykti tik per šią vienintelę sankryžą. Esą kai kurioms įmonėms nepavyksta prisikviesti ne tik pirkėjų, bet ir investuotojų bei sėkmingai vykdyti veiklą. Be to, naujai besikuriančioms įmonėms ši zona nėra patraukli dėl prasto privažiavimo.

R. Švedkauskas akcentavo, kad net ir įrengus Rūtų-Pulko-Gardino ir Ulonų-Santaikos-Pulko žiedines sankryžas ir padidinus transporto priemonių pralaidumą, šios problemos išspręsti nepavyks. Remiantis tuo, Kepyklos gatvėje veiklą vykdančių įmonių atstovai prašo įrengti naują gatvės atkarpą, kuri sujungtų Kepyklos gatvę su Rūtų gatve, kertant pėsčiųjų ir dviračių taką.

Reikia ne gatvės, o pralaidumo

R. Švedkauskas pabrėžė, kad tai yra tik preliminarus Kepyklos gatvės verslininkų pasiūlymas, tačiau jie neprieštarautų, jeigu Alytaus miesto valdžia surastų ir kitokį, alternatyvų sprendimą, svarbiausia padėsiantį sumažinti šių verslo įmonių atskirtį.

„Mums reikia ne naujos gatvės, o pralaidumo, kuris leistų mums produktyviai dirbti, plėstis, ateiti naujiems investuotojams. Tik tiek“, – kalbėjo R. Švedkauskas ir pridūrė, kad nors per dešimt metų dėl susiklosčiusios situacijos viršų paėmė pesimizmas, tačiau dabar VšĮ „Kepyklos gatvės prekybos ir paslaugų miestelis“ yra pasiryžusi viešinti visus valdžios atstovų sprendimus, atsakymus ir kreiptis į Kelių direkciją, Vidaus reikalų, Susisiekimo ministerijas, Konservatorių partijos vadovybę, mat iš savivaldybės sprendimų nesulaukiama jau dešimt metų.

Sprendimo projektas neatlaiko kritikos

Šis klausimas vasario pabaigoje buvo nagrinėtas Saugaus eismo komisijoje. Tąkart politikai nuogąstavo, kad toje teritorijoje esantis pėsčiųjų ir dviračių takas bus sudarkytas, esą jame būtų įrengta dar viena perėja, be to, jį kirstų didelis transporto srautas. Dėl to, Saugaus eismo komisija nepritarė naujos gatvės atkarpos, kuri sujungtų Kepyklos gatvę su Rūtų gatve, įrengimui.

Komisijos pirmininkas Rytis Vitkauskas Statybos skyriui pasiūlė, jeigu bus gautas Alytaus miesto tarybos sutikimas, parengti gatvės atkarpos, kuri sujungtų Kepyklos ir Rūtų gatves, vizualizaciją. Taip pat buvo pasiūlyta analizuoti ir papildomos eismo juostos, skirtos iš Kepyklos gatvės sukantiems į dešinę pusę Santaikos gatvės link, galimybę pėsčiųjų perėją atitraukti toliau nuo Santaikos-Kepyklos gatvių sankirtos bei kitas papildomas pėsčiųjų saugumą didinančias priemones Sveikatos tako susikirtime su naujai įrengiama Kepyklos-Rūtų gatvių atkarpa.

Politikai laikėsi nuomonės, kad šią problemą reikėtų spręsti kompleksiškai.

Šis Kepyklos gatvės komercinės-pramoninės zonos verslininkų iškeltas skaudulys trečiadienį buvo nagrinėtas ir Aplinkos ir plėtros komitete. Tačiau to paties komiteto narių pasiūlytas sprendimo projektas palaikymo nesulaukė ir prieš sprendimo projektą vienbalsiai balsavo visi komiteto nariai.

Politikas gina sąlygas dviratininkams

Į Kepyklos gatvės komercinės-pramoninės zonos verslininkų pateiktą pasiūlymą viešai sureagavo Alytaus miesto tarybos bei Aplinkos ir plėtros komiteto narys konservatorius Andrius Jučas.

„Alytaus miesto taryboje įnirtingai „prastūminėjamas“ klausimas, kuris išdarkys esamą pėsčiųjų ir dviračių taką bei atvers kelią judėti sunkiajam transportui iš Kepyklos į Rūtų gatvę.

Keletas Kepyklos gatvės verslininkų skundžiasi, kad tenka mašinoms ilgai stovėti išsukant iš Kepyklos į Santaikos gatvę ir reikalinga daryti intervenciją į pėsčiųjų taką, kad būtų išspręsta ši problema. Manau, kad šio klausimo pateikimas kol kas neatlaiko kritikos ir pritarti jam negaliu“, – socialiniame tinkle „Facebook“ savo požiūrį į iškeltą problemą dėstė politikas.

Jis pažėrė ir argumentų, kodėl tai nebūtų tinkamas sprendimas. Esą trumpoje dviračių ir pėsčiųjų gatvės atkarpoje, kurią sudaro 750 metrų, bus įrengiama trečia perėja ir antras šviesoforas. Be to, pasak A. Jučo, nėra atlikta jokia srautų analizė, kuri leistų įrodyti verslininkų skundus dėl neišjudančių mašinų. Trečiasis politiko argumentas buvo, kad Saugaus eismo komisija nepritarė šios atkarpos įrengimui.

„Nesu tikras, ar sunkusis transportas įsiteks naujai įrengtame žiede ir dar stipriai bloginamos sąlygos dviratininkams“, – teigė politikas.

Panašūs įrašai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.