Sprendimą perimti verslo vairą iš tėčio lėmė tris dešimtmečius kurtos tradicijos

Vienas didžiausių pokyčių trisdešimtmetį švenčiančioje „Koslitoje“ – nauja generalinė direktorė Jurgita Bugenienė, kuri nuo pernai metų liepos mėnesio įmonės vairą perėmė iš savo tėčio, buvusio generalinio direktoriaus Juozo Beliausko.

Trisdešimties metų jubiliejų mininčioje Alytaus įmonėje „Koslita“ jau kurį laiką galima pajausti šviežio vėjo gūsį, moteriškos rankos prisilietimą. Nuo praėjusių metų vidurvasario generalinės direktorės pareigas iš savo tėčio Juozo Beliausko perėmusi Jurgita Bugenienė jau spėjo į šeimos verslą įnešti naujovių. Palikusi mylimą darbą Kaune, atsakingų įmonės vadovės pareigų moteris apsisprendė imtis tik po daugiau nei metus trukusių svarstymų, kur galutinį sprendimą nulėmė šeimos vertybės ir tradicijos.

Vadovų darbus tęsia vaikai

Naujieji įmonės „Koslita“ pokyčiai simboliškai sutapo ir su įmonės kovo 25-ąją minėtu trisdešimties metų gyvavimo jubiliejumi. Vienas svarbiausių pokyčių – nauja vadovė, kuri nuo pernai metų liepos mėnesio įmonės vairą perėmė iš savo tėčio, buvusio generalinio direktoriaus J. Beliausko.

Nuo praėjusių metų vidurvasario „Koslitos“ generalinės direktorės pareigas iš savo tėčio Juozo Beliausko perėmusi Jurgita Bugenienė jau spėjo į šeimos verslą įnešti naujovių.

„Galimybę grįžti dirbti į savo gimtąjį miestą labai atsakingai svarsčiau daugiau nei metus, nors pirmą pasiūlymą tapti įmonės vadove iš tėčio išgirdau prieš dvejus metus. Neabejoju, kad jeigu mano tėtis nebūtų pasitikėjęs manimi, vertinęs mano savybių, darbų, tai šių pareigų man nebūtų siūlęs. Kurį laiką dar bandžiau įkalbinėti jį ir toliau vadovauti įmonei, tačiau galiausiai supratau, kad tėtis užsitarnavo turėti daugiau laisvo laiko ir jį skirti kelionėms, savo pomėgiams“, – taip savo apsisprendimą komentavo naujoji įmonės generalinė direktorė.

Nors naujoji įmonės vadovė pakeitė prieš tris dešimtmečius įmonę įkūrusį ir verslui vadovavusį savo tėtį, jis versle išliko ir iki šiol kiekvieną dieną aktyviai dalyvauja įmonės veikloje, sprendimų priėmime.

Beje, keitėsi ir įmonės komercijos ir tiekimo direktorius. Ilgametį šios srities vadovą Joną Ragelį pakeitė jo sūnus Dovydas Ragelis, tačiau ir šios srities buvęs vadovas vaidina svarbų vaidmenį „Koslitos“ gyvenime.

„Mes, vadovai, vieni kitiems intuityviai patariame, tačiau kartu turime ir sprendimų laisvę, todėl tikrai nepavadinčiau to buvusių vadovų pakeitimu. Kartu su Dovydu turime didelę prabangą šalia turėti konsultantus-direktorius, į kuriuos visada galime kreiptis patarimo, nuomonės. Ilgametė jų patirtis ir mūsų naujas požiūris leis sukurti dar geresnį rezultatą negu turėjome iki šiol“, – kalbėjo generalinė direktorė.

J. Bugenienė.

Nuo švietimo – link šeimos tradicijų

Darbas „Koslitoje“ J. Bugenienei nėra naujiena. Būdama septyniolikos, ji jau oficialiai dirbo šioje įmonėje raštvede. Iki šiol įmonės archyve guli jos tuometes pareigas patvirtinantys dokumentai. Yra išlikęs ir pirmasis moters darbo įrankis – spausdinimo mašinėlė.

Vėliau J. Bugenienė keletą metų įmonėje dirbo pardavimų vadybininke.

„Per daugelį metų sukaupta įvairaus darbo patirtis ir įgūdžiai yra labai svarbūs šiandieninėje mano pozicijoje. Pirmoji mano darbovietė, tikiuosi, bus ir paskutinė“, – vylėsi generalinė direktorė.

Moteris iki sugrįžimo vadovauti verslui dirbo Kauno Žaliakalnio progimnazijos direktore. Savo darbą pašnekovė labai vertino ir mylėjo, galbūt todėl sėkmingai sekėsi įgyvendinti ir jai kaip švietimo srities atstovei keltus Kauno miesto valdžios uždavinius. Dar prieš apsisprendžiant grįžti dirbti į gimtąjį Alytų, ji turėjo naują pasiūlymą karjeros srityje, tačiau galiausiai nugalėjo šeimos vertybės ir tradicijos.

„Kai dirbi širdžiai mielą darbą, matai jo rezultatus, kai tave vertina aplinkiniai, nėra labai paprasta priimti sprendimą, kuris pakeis visą gyvenimą. Taip, turiu gyvenimiškos, vadovavimo patirties, turiu energijos ir noro dirbti. Nebijau pokyčių savo gyvenime, tačiau apsisprendimą nulėmė man taip svarbios šeimos tradicijos ir jų tęstinumas“, – sakė „Koslita“ generalinė direktorė J. Bugenienė.

Į darbą Alytuje moteris kiekvieną dieną važinėja iš Kauno ir kol kas planų persikraustyti gyventi į gimtinę ji neturi.

Į laboratoriją – ir pati vadovė

Naujų įmonės vadovų pasikeitimas įnešė ir daugiau naujovių – buvo sukurta naujų produktų linija, atnaujintas senosios produkcijos dizainas.

Kalbėdama apie naują produkcijos liniją, bei senosios įvaizdžio atnaujinimą, įmonės vadovė patikino, kad idėjų semiasi įsivaizduodama, ką pati norėtų matyti savo namų lentynėlėje.

Nors kuriant produktų receptūras pagrindinį darbą atlieka laboratorijos darbuotojai, į patį procesą aktyviai įsitraukia ir pati generalinė direktorė. Ji nepraleidžia progos dalyvauti visose produkcijos kūrimo stadijose, mat tai jai suteikia galimybę realizuoti savo kūrybinius sumanymus.

Direktorė didžiuojasi atnaujinta „Ievos“ vonios produktų linija, kurią lydi ne tik atnaujintas pakuotės dizainas, bet ir ant kiekvienos jų nešama idėja, mintis. Daugybė jų yra kurtos būtent pačios įmonės vadovės.

„Kūrybiškumo mokiausi iš savo tėvų, o jie išties labai kūrybiški. Iš savo tėčio gavau ir kitas labai svarbias pamokas. Viena jų – itin svarbu turėti tinkamą komandą, panašų mąstymą, vertybes turinčius žmones. Svajoju, kad azartą darbui jaustų kiekvienas mūsų darbuotojas“, – kalbėjo J. Bugenienė.

Planuose – cecho statyba ir užsienio rinka

Naujieji įmonės vadovai turi ir daugiau naujų idėjų ir minčių kaip dar labiau pagyvinti visą verslo mechanizmą, o sėkmę tam įvykti jie įžvelgia komandiniame darbe.

„Visada akcentuoju komandinio darbo svarbą, kuris yra sėkmės elementas, leidžiantis pasiekti neįprastų rezultatų. Praktiškai tai vienintelis būdas dauginti sėkmę“, – kalbėjo generalinė direktorė.

Ji patikino, kad ateities planuose išties yra ir verslo plėtra, naujų darbo vietų kūrimas, juolab kad kuriama nauja produkcija, jau įsigyta ir nauja dozavimo, etiketavimo, datavimo linija. Jau brandinami planai ir dėl naujo kosmetikos cecho statybos.

Viena iš strateginių įmonės krypčių yra plėsti produkcijos eksportą į užsienio rinkas. Iki šiol „Koslita“ produkciją realizuodavo Lietuvoje ir tik nedidelę dalį – Latvijoje.

Pandemija – aukso amžius?

Prasidėjus pandemijai, itin išaugo higienos ir dezinfekcinių priemonių poreikis. Ar pandemija tapo aukso amžiumi šiai Alytuje veikiančiai, vienai didžiausių buitinės chemijos ir kosmetikos gamintojų Lietuvoje?

„Ir taip, ir ne. Kaip ir visi verslai karantino fone, taip ir mes susidūrėme su tam tikrais sunkumais. Praėjusių metų pabaigoje, ženkliai išaugus higienos ir dezinfekcinių priemonių poreikiui, didinome gamybos pajėgumus, tačiau susidūrėme su tokiomis problemomis kaip žaliavų trūkumas. Dabar sprendžiame sumažėjusių pardavimų klausimus, kurie iškilo po Naujųjų. Situacija dėl pandemijos yra labai dinamiška, privalome būti lankstūs, greitai reaguoti, keisti veiklos modelius, persiorientuoti, jeigu norime prisitaikyti prie rinkos pokyčių. Mes nežinome, kas bus rytoj“, – sakė J. Bugenienė.

Beje, karantino metu įmonei išvengti prastovų, infekcijos atvejų nepavyko. Nors atsigauti nuo pandemijos padarinių laiko išties reikės, generalinė direktorė nusiteikusi optimistiškai ir žvelgia tik į priekį, stengiasi nestovėti vietoje.

„Nepaisant pandemijos padarinių, tikiuosi ženkliai geresnių pokyčių įmonėje. Svajoju ir sau linkiu, kad rezultatai patys kalbėtų už save“, – baigdama pokalbį sakė J. Bugenienė.

Panašūs įrašai:

Vienas komentaras apie “Sprendimą perimti verslo vairą iš tėčio lėmė tris dešimtmečius kurtos tradicijos

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.