Trečią dešimtį metų skaičiuojančio verslo sėkmės formulė – savitas požiūris ir puiki komanda

„Jeigu tvirtus ir ilgalaikius santykius sugebi sukurti ir šeimoje, ir darbe, tai bet kokia tavo veikla neabejotinai klestės“, – įsitikinęs bendrovės „Alvydo verslas“ direktorius Alvydas Griušelionis, beveik 24 metus vadovaujantis keletui kanceliarinių prekių parduotuvių Prienuose ir Alytuje.

Nuo 1999-ųjų metų Dzūkijos sostinėje, prekybos centro „Žuvintas“ prieigose, veikianti „Alvydo verslo“ parduotuvė buvo viena pirmųjų specializuotų kanceliarinių prekių parduotuvių mieste, o ir šiandien yra bene vienintelė tokia, ne tik gebanti konkuruoti su didžiaisiais prekybos centrais, bet ir turinti ko pasiūlyti net išrankiausiems pirkėjams. Visko, ko reikia, čia randa ne tik didelių biurų atstovai, bet ir naujiems mokslo metams artėjant atžalas apipirkti atskubėjusios mamos.

Kainų politika kaip prieš 24 metus

Pasak A. Griušelionio, trečią dešimtį veiklos metų skaičiuojantis jo verslas didelės sėkmės paslapties neturi, tačiau šiokia tokia formulė vis dėlto egzistuoja. Nors per kelis dešimtmečius įmonė stipriai pasikeitė, tačiau kai kas joje išliko iki šių dienų.

Pirmiausia, kainų politika. Parduotuvių klientams visada pasiūlomos tokios kainos, kad ir nuolaidų nelabai pritaikysi. Anuomet, pasak verslininko, tai padėjo dirbti be konkurencijos, o per kelis dešimtmečius tapo kone vizitine įmonės kortele.

Kita vertus, tai įgyvendinti A. Griušelionui nėra sudėtinga – prekes iš kaimyninės Lenkijos jis parsiveža pats, todėl ir savo pirkėjams gali pasiūlyti pačias geriausias kainas.

2008-ųjų krizė parodė kryptį

Pašnekovas prisipažįsta visada žavėjęsis nedideliais, iki skrupulų išpuoselėtais, šeimos verslais. Šalčiu dvelkiantys gigantai, kuriuose turi „suktis“ ir „vaidinti akcijas“, jo niekada netraukė. Veikiausiai dėl to, po 2008 metų pasaulį sudrebinusios finansinės krizės staiga prasidėjusi „Alvydo verslo“ plėtra ilgai netruko.

„Atidarėme parduotuves Kaune ir Kėdainiuose, tačiau labai greitai ėmiau blogai jaustis. Noriu pats rūpintis savo verslu, puoselėti jį, o ne samdyti tam žmones. Suvaldyti šešias parduotuves pačiam tapo per sunku. Visada žavėjausi tomis nedidelėmis jaukiomis ir šiltomis šeimos parduotuvėlėmis, kurių užsienio šalyse labai daug ir jos sėkmingai veikia, o vadovavimas perduodamas iš kartos į kartą“ , – pasakoja A. Griušelionis.

2008-ųjų krizė tapo pačiu tikriausiu lūžiu jo vadovaujamai įmonei. Kaip grybams po lietaus pradėjus dygti dideliems prekybos centrams bei stipriai išaugus kanceliarinių prekių verslo konkurencijai, reikėjo ieškoti naujų sprendimų.

„Krizė parodė kryptį, jog nebegalima būti tokiu kaip visi, kad norint išlikti, reikia keistis. Pradėjome dairytis tiekėjų kaimyninėje Lenkijoje, o radę savo pirkėjams galėjome pasiūlyti naujovių, išskirtinių kanceliarinių prekių geromis kainomis. Nors plėtrą tuomet nutraukėme, tačiau tai padeda mums išsilaikyti iki šių dienų“, – sako bendrovės „Alvydo verslas“ vadovas.

„Darbdavys be darbuotojų yra niekas“

Anot A. Griušelionio, veikiausiai ir jei ne puikūs jo įmonės darbuotojai, kurių daugelis yra ilgamečiai, tai vargu, ar šiandien jis kalbėtų apie savo verslo sėkmę. Štai pavyzdžiui, ilgiausiai bendrovėje „Alvydo verslas“ dirbanti moteris netrukus sulauks pensinio amžiaus ir skaičiuoja 17-tus darbo įmonėje metus.

„Darbdavys be darbuotojų yra niekas, todėl man labai svarbu, kad su manimi dirbantys žmonės gerai jaustųsi. Visada jiems primenu, kad jaustųsi ne kaip darbe, o antroje savo šeimoje, juk praleidžiame beveik tiek pat laiko, – sako verslininkas. – Iškyla bėdų? Prie kavos ar šašlykų viską ramiai išsprendžiame. Man labai svarbu, kaip jaučiasi mano darbuotojai, noriu kartu su jais ir džiaugtis, ir liūdėti“.

Į verslą atvedė brolis

A. Griušelionis į verslą pasinėrė 1997-aisiais, kai statybininko amatas pasirodė ne jam skirtas, nors ir atitinkamus mokslus Alytaus politechnikume baigė, ir išmanė jį, ir neblogai uždirbti pavykdavo.

Pirmąsias verslo paslaptis atskleidė vyresnis brolis, tačiau pašnekovas puikiai prisimena nelengvą pradžią. Kabineto dydžio parduotuvėje Prienuose jis pats vienas pardavinėjo pagrindines vos kelių rūšių kanceliarijos prekes. Ir nors didelės konkurencijos nebuvo, „užsikabinti“ nedideliame miestelyje buvo sunku. Net apie menkiausią plėtrą, pasak jo, galėjai tik pasvajoti, nes neturintiems nekilnojamojo turto bankai panosėje užtrenkdavo duris.‘

Neilgai trukus, klientų pageidavimu, tuomet nė trisdešimties neturintis verslininkas pamažu pradėjo plėsti prekių asortimentą. Po maždaug pusmečio savo parduotuvei išsinuomojo naujas patalpas – labai dideles ir dar labiau šaltas, o po pusantrų metų duris atvėrė „Alvydo verslo“ kanceliarinių prekių parduotuvė Alytuje.

Į BNI gretas – plėsti žinomumo

Prieš maždaug trejus metus A. Griušelionis prisijungė prie Alytaus verslo klubo „BNI Alytis“ ir kaip pats sako, tai buvo dar vienas naudingas sprendimas jo verslui. Tai puiki terpė verslo populiarinimui, o ir paties klubo filosofija – „Givers Gain“ (angl. Laimi tie, kurie duoda) – jam artima tiek darbe, tiek gyvenime.

„Labai džiaugiuosi, kad „BNI Alytis“ – tai ne tik verslininkus vienijantis klubas, bet ir bičiulių ratas, kuriame tu visada sulauksi pagalbos, nesvarbu – pakliuvai į rimtą bėdą ar tau reikia tik patarimo. Klubo nariai – labai protingi ir šilti žmonės, tarp kurių pasitikėjimas ir geri santykiai grįsti ne tik nauda, bet ir žmogiškumu“, – pažymi A. Griušelionis.

Panašūs įrašai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.