Betono karaliumi tituluojamas alytiškis įsitikinęs – verslo sėkmę lemia mąstymas

G. Baležentis už Betono karaliaus pravardę, pamažu virstančią jo valdomos bendrovės „Tringala“ prekės ženklu, dėkingas kolegai iš Alytaus verslo klubo „BNI Alytis“. Asmeninio archyvo nuotr.

„Jei tikėsi, kad tau pasiseks, tai tau tikrai pasiseks. Pasąmonės galia labai stipri, tuo pats ne kartą įsitikinau“, – sako Betono karaliumi tituluojamas alytiškis Gytis Baležentis, nestandartinių betono gaminių lyderės vardą Lietuvoje pelniusios įmonės „Tringala“ vadovas.

Šiais metais veiklos dvidešimtmetį minėsiančios „Tringalos“ istorija ir praeitas kelias jau dabar nesunkiai nugultų į knygą – prasidėjusi nuo hobio ir Baleženčių šeimos ambicijos pačių pagamintomis trinkelėmis išsikloti namo kiemą, lydima sėkmingo bendradarbiavimo su didžiausia pasaulyje baldų gamintoja „Ikea“ ir toliau besitęsianti didėjant užsakovų ratui, keliant dar aukštesnius reikalavimus gaminių bei darbų kokybei.

„Daug tenka keliauti po svečias šalis ir parduotuvėse matyti prekių su mūsų įmonės pagamintomis betoninėmis detalėmis. Tai labai paglosto širdį ir kaskart tarsi primena, kad esame teisingame kelyje“, – sako „Tringalos“ vadovas.

Pomėgis virto pelningu verslu

Dar ankstyvoje vaikystėje tėčio dėka su betonu ir smulkiais jo darbais susipažinęs G. Baležentis šiandien sako, jog ši medžiaga traukia, nes iš jos galima išlieti įspūdingus dalykus, o ir pats gamybos procesas tarsi užburia. Kasdienis darbas paties įkurtoje įmonėje per daugelį metų nė kiek nenumalšino „meilės“ nei pačiam betonui, nei gamybai iš jo, kaip tik kiekviena diena prilygsta poilsiui.

„Jaučiuosi esantis ten, kur ir turiu būti. Nedirbu, o tiesiog užsiimu mėgstama veikla. Užtai esu dėkingas savo tėčiui, kuris ne tik atvedė į ją, bet ir labai padėjo plėtojant. Be jo šiandien nebūčiau tas, kas esu. Jis man davė meškerę ir parodė, kur yra daug žuvų“, – pažymi pašnekovas

Į savo verslo sėkmės formulės eilutę be a. a. tėčio patarimų ir pagalbos Betono karalius įrašytų ir atsiradimą tinkamoje vietoje tinkamu laiku, kryptingą, sąžiningą darbą ir atsakingą požiūrį į klientus, dar – aukščiausią gaminių kokybę ir, žinoma, nuolat lydintį pozityvų mąstymą.

Ilgoka formulė? Joje atskiru dėmeniu G. Baležentis įtrauktų ir Alytaus verslo klubą „BNI Alytis“, kurio gretose jis yra nuo įkūrimo pradžios. „Visų pirma – klube aš pažinau labai daug skirtingų verslų. Antra, stipriai prasiplėtė mano pažinčių ir klientų ratas, jau nekalbu apie asmeninį tobulėjimą. Trečia, esu be galo dėkingas už Betono karalių, kuriuo kartą mane pavadino vienas klubo kolega… Šiandien Betono karalių stipriai puoselėjame ir aktyviai siekiame paversti įmonės „Tringala“ prekės ženklu“, – dėsto alytiškis.

Pradžia nuo trinkelių nuosavam kiemui

Tačiau nežinia kaip viskas būtų susiklostę, jei 1998-aisiais Baleženčių šeimos vyrai nebūtų nusprendę nuosavo kiemo išsikloti betoninėmis trinkelėmis. Patiems įsigyti jų gamybos įrangą paskatino tuomet buvusi maža trinkelių pasiūla ir labai aukštos kainos. Įranga ir formos atsiėjo gerokai pigiau.

Tėvų kieme įsirengęs dirbtuves G. Baležentis laisvu laiku imdavosi trinkelių gamybos – pirmieji šimtai kvadratų netruko rasti pirkėjų, užsakymų daugėjo, jie didėjo. „Verslui“ pamažu įsisiūbavus, 2001 metais alytiškis apsisprendė palikti prižiūrėtojo darbą Alytaus pataisos namuose, o „pogrindinę“ veiklą įteisinti.

Jis oficialiai įkūrė savo įmonę, įsirengė gamybines ir sandėliavimo patalpas, įsigijo sunkių betono gaminių pervežimui reikalingų transporto priemonių. Tiesa, kas įdomiausia, tik tuomet savo eilės trinkelėms sulaukė ir Baleženčių namo kiemas…

 Aukso amžius su „Ikea“

Gana sėkmingai startavusi su trinkelių ir gelžbetoninių tvorų gamyba, vėliau veiklą praplėtusi statybos darbais – pamatų liejimu ir grindų betonavimu, įmonė „Tringala“ ypač suklestėjo ir tapo žinoma į Lietuvą įžengus didžiausiai pasaulyje baldų gamintojai „Ikea“. Beveik šešerius metus alytiškiai aprūpindavo pasaulio „milžinę“ smulkiomis betoninėmis detalėmis.

„Daug investavome į naują įrangą, tačiau šis bendradarbiavimas mums atnešė didelį pelną be jokios konkurencijos. Nejutome nė vienos, tuo laikotarpiu pasaulį drebinusios, finansinės krizės. Buvo laikas, kai Lietuvoje rinka vos kvėpavo, o mes išgyvenome aukso amžių, išsimokėjome šimtatūkstantines paskolas, dar ir uždirbome“, – prisimena G. Baležentis.

Jo vadovaujama įmonė nejunta didelio nuostolio ir dėl jau metus pasaulyje siautėjančios COVID-19 pandemijos. Stipriai išaugus paštomatų paslaugų poreikiui ir bendrovėms ėmus didinti jų skaičių, „Tringalai“ atsivėrė paštomatų pamatų gamybos rinka. Alytiškių gaminami paštomatų pamatai įsitvirtina ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje bei Estijoje.

Gaminiai puošia visą Lietuvą

Šiandien įmonė „Tringala“ savo klientams siūlo ne tik įvairius nestandartinius betono gaminius, bet ir dekoratyvinių gelžbetonines tvoras, mažosios miesto architektūros dirbinius, kvartalinius stulpus, lauko vazonus, mozaikinio betono gaminius (laiptų pakopas, aikšteles, palanges ir kt.) pagal individualius matmenis. Visi gaminiai pasižymi patvarumu ir ilgaamžiškumu, kuriuos lemia laiko patikrinta gamybos technologija ir atitinkami medžiagų deriniai.

Pasak G. Baleženčio, mozaikinio betono laiptų pakopos šiuo metu yra įmonės „arkliukas“.

„Labai džiaugiuosi savo komanda, ilgamečių darbuotojų branduoliu, kurios dėka galime būti lyderiais Lietuvoje: esame žinomi, dirbame su didelėmis įmonėmis. Kone kiekviename mieste ar miestelyje galima rasti kažką mūsų pagaminto“, – pažymi „Tringalos“ vadovas.

O Alytuje? Taip, jų gaminti suoliukai puošia Didžiosios Dailidės ir Gulbynės ežerėlių prieigas, Dzūkijos pagrindinės mokyklos kiemą, keletas betoninių vazonų vietą atradę miesto centre, į Jurgiškių gatvėje įsikūrusį prekybos centrą „Norfa“ vedantys aukšti betoniniai laiptai – taip pat „Tringalos“ meistrų darbas.

Tačiau pašnekovas apgailestauja, jog gimtajame mieste jų gaminių galėtų būti ir daugiau. „Savivaldybės skelbiamus konkursus dažniausiai laimi kitų miestų įmonės, nors ir kainą ne aukščiausią pasiūlome, ir sąlygas atitinkame. Gerai sakoma, kad savame krašte pranašu nebūsi. Kita vertus, jeigu nesame reikalingi čia, svarbu, kad esame reikalingi Lietuvai“, – sako G. Baležentis.

Asmeninio archyvo nuotraukos

3 komentarai apie “Betono karaliumi tituluojamas alytiškis įsitikinęs – verslo sėkmę lemia mąstymas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *