Ministrai Alytuje: geros žinios dėl viaduko ir kelio Alytus–Kaunas

Pastarąjį dešimtmetį viena opiausių Dzūkijos sostinės problemų įvardijamo Naujosios gatvės viaduko rekonstrukcijos klausimas – finišo tiesiojoje. Penktadienį pasirašyta darbų rangos sutartis tarp AB „Lietuvos geležinkeliai“ valdančios AB „LTG Infra“ ir UAB „Alkesta“. 1,7 mln. eurų kainuosiantys ir netrukus prasidėsiantys darbai planuojama bus baigti jau kitų metų gruodį.

Be to, iš mirties taško, panašu, pasistūmėjo ir kelio Alytus–Kaunas rekonstrukcijos klausimas: nelaukiant 2034-ųjų pradėta projekto peržiūra, svarstomi jo pakeitimai.

Šios dvi, jau istorinėmis pakrikštytos, žinios paaiškėjo penktadienį, po Susisiekimo bei Aplinkos ministrų, Lietuvos automobilių kelių direkcijos bei AB „LTG Infra“ vadovų vizito Alytuje.

„Kliūčių kaip ir nebelikę – Naujosios gatvės viaduko projektas nėra labai sudėtingas, finansavimas yra, darbų sutartis su rangovais pasirašyta, todėl realu, kad kitąmet rekonstrukcijos darbai bus baigti“, – spaudos konferencijoje kalbėjo AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

„Susisiekimo ministerijos užduotis buvo užtikrinti finansavimą ir technines galimybes, kad būtų galima organizuoti viešuosius pirkimus, pradėti darbus, tą ir padarėme“, – pažymėjo Susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič.

Jis neabejoja, jog ir kelio Alytus–Kaunas rekonstrukcijos darbai jau netrukus pasistūmės į priekį, o jiems užbaigti pakaks vos kelių metų. „Kelias Alytus–Kaunas yra strategiškai svarbus regiono plėtrai ir šalies tranzitui. Mes dabar darome tai, kas planuota daryti tik 2034-ais metais. Vyksta paruošiamieji darbai, su Kelių direkcija jau pradėjome pirminio projekto analizę. Tiesa, mus neramina ruožas šalia Kauno su 2+1 juosta, tačiau tikimės, kad jau po trijų metų galėsime džiaugtis praplatintu keliu“, – optimizmo nestokojo ministras.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius įsitikinęs, jog kelio Kaunas–Alytus rekonstrukcijos darbų pradžios dar teks palaukti, nors ieškoma galimybių procesams paspartinti, sprendžiama, kaip prie to galėtų prisidėti pačios savivaldybės, jau pradėtos specialaus plano teikimo procedūros.

Alytaus miesto meras Nerijus Cesiulis prisipažįsta į situaciją taip pat žvelgiantis realistiškiau. „Klausimas dėl kelio Alytus–Kaunas mirties taške buvo trisdešimtmetį ir pagaliau ledai pajudėjo – pradėtas dokumentų pertvarkymas, projekto koregavimas. Aš labiau realistas, trijų metų galbūt pakaks sklypams išpirkti ir projektui parengti, bet ne daugiau. Kita vertus, džiaugiuosi, kad pradžia yra 2020-ieji, o ne 2034-ieji, kaip buvo planuota“,- sakė Alytaus miesto vadovas.

Ministerijų vadovų vizito metu aptarti ir kiti Dzūkijos sostinei opūs klausimai: kaip galėtų būti paspartinti Santaikos ir Ulonų gatvių darbų vykdymo bei finansavimo procesai, kas sudarytų galimybes visam regionui vystytis strateginiu mastu; kalbėta apie geležinkelio vystymo bei vandens transporto plėtrą; apžiūrėtos remontuojamos miesto gatvės.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *