Trečiadienį Alytaus miesto savivaldybėje vėl buvo sugrįžta prie Alytuje esančio muitinės krovinių posto išlikimo klausimo. Jis jau buvo nagrinėtas prieš beveik dvejus metus, kai paaiškėjo, kad Muitinės departamentas planuoja uždaryti Alytuje veikiantį krovinių postą, mat jis neatitinka reikalavimų. Šįkart Muitinės departamento atstovai nejuokauja – laikas pokyčių įgyvendinimui jau baigiasi, jie įgyvendinti nebuvo ir postą teks uždaryti jau nuo šių metų balandžio mėnesio.
Alytaus miesto savivaldybė po beveik dvejų metų dar kartą surengė verslininkų, savivaldos ir Muitinės departamento atstovų susitikimą, kuriame buvo nagrinėjamos muitinės krovinių posto išlikimo galimybės.
O jų išties dar yra. „Mes norėtume rasti sprendimą, kad jeigu nebus išsaugotas muitinės krovinių postas, tai bent jau palikti kaip muitinės patikros vietą. Mūsų verslo bendruomenei šio posto panaikinimas sukels labai daug nepatogumų, padidins kaštus“, – sakė Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Rolandas Juonys.
Šis klausimas dėl Alytuje veikiančio muitinės patikros posto uždarymo keliamas ne pirmą kartą. Jau prieš dvejus metus buvo žinoma, kad jis neatitinka keliamų reikalavimų ir jų neišpildžius, postas bus uždarytas. Kaip ir šįkart, taip ir prieš dvejus metus buvo suorganizuotas verslininkų, savivaldos ir Muitinės departamento atstovų susitikimas, tačiau jokių pokyčių per tą laiką neįvyko.
Muitinės patikros posto Alytuje steigimo sutartis baigiasi jau šių metų balandžio dieną. Kadangi postas iki šiol neatitinka keliamų reikalavimų, planuojama jį uždaryti, tačiau, pasak Muitinės departamento atstovų, jeigu vietos verslininkai pageidauja, kad toks postas arba muitinės patikros vieta išliktų, tam prieštaraujama nebus. Viskas, ko tam reikia, išpildyti reikalavimus.
Pagrindiniai reikalavimai, kurie keliami posto išlikimui arba muitinės patikros vietos steigimui, yra teritorijos aptvėrimas, stoginė, patalpa, svarstyklės ir transporto priemonių numerių nuskaitymo sistemos įrengimas. Pastarosios kaina siekia apie 20 tūkst. eurų.
Pasak Muitinės departamento atstovų, investuoti valstybės lėšų į šią teritoriją nėra galimybių, mat krovinių postas veikia privačiam asmeniui priklausančiame žemės sklype. Šiuo metu už įvažiavimą į teritoriją kiekvienas turi mokėti nustatytą mokestį. Jeigu bus nuspręsta, kad vietoje posto bus palikta muitinės patikros vieta, tada minėto mokesčio likti neturėtų.
Minėtas žemės sklypas priklauso Alytaus verslininkui Valiui Smaidžiūnui. Kaip teigė departamento atstovai, jie yra gavę iš šio verslininko atsakymą, jog jis neketina investuoti į sklypą tam, kad postas atitiktų reikalavimus, kad jam tai neapsimoka. Verslininkas teigė, norėdamas sužinoti kokių konkrečiai reikalavimų neatitinka postas, du kartus kreipęsis raštiškai, tačiau taip ir negavęs atsakymų.
Susitikimo metu nuskambėjo siūlymų, kad verslininkai, kuriems aktualu išsaugoti muitinės postą ar reorganizuoti į muitinės patikros vietą, turėtų prisidėti prie reikalavimų įgyvendinimo, kad šio klausimo spręsti nereikėtų palikti vienam teritorijos, kurioje šiuo metu veikia postas, savininkui. Buvo svarstoma, kad prie to turėtų prisidėti ir pati Alytaus miesto savivaldybė, esą ji taip pat yra atsakinga už verslo aplinkai svarbių sprendimų priėmimą ir įgyvendinimą. Dar nuskambėjo pasiūlymas šį muitinės posto Alytuje išlikimo klausimą iškelti Alytaus regiono plėtros taryboje, mat jis aktualus ne tik išskirtinai Alytaus miesto, bet ir viso regiono verslininkams.
Departamento atstovai akcentavo, kad verslo atstovai turi galimybę patys steigtis savo muitinės patikros vietas.
„Jeigu posto ar patikros vietos poreikis bus, tai Muitinės departamentas visuomet yra linkęs tą poreikį patenkinti. Tai jau verslo bendruomenės ir savivaldos apsisprendimas“, – teigė Muitinės departamento Muitinės kontrolės organizavimo skyriaus vedėjas Laimis Žlabys.
Kaip teigė R. Juonys, savivaldybė kaip tik dėl to ir suorganizavo šį susitikimą, kad posto išsaugojimo klausimas būtų išspręstas verslo naudai.
Susitikimo metu buvo atsakyta į daugybę verslininkams rūpimų klausimų ir nors konkretūs sprendimai nebuvo priimti, Muitinės departamento atstovai patikino, kad jeigu verslo bendruomenė ir savivaldybė priimtų sprendimus pašalinti reikalavimų neatitikimą, tada yra pasiruošę tokį postą arba muitinės patikros vietą palikti. Turėtų būti apsispręsta, kurį iš šių dviejų statusų verslininkai norėtų palikti. Laiko liko tik kiek daugiau nei du mėnesiai.
Savivaldos atstovai pažadėjo toliau tęsti dialogą su verslininkais ir operatyviai ieškoti bendrų susitarimų, galimybių, kaip tuos reikalavimus išpildyti, kas ir kaip visa tai turėtų finansuoti.
Jeigu galiausiai Alytuje muitinės krovinių postas būtų panaikintas, tuomet artimiausi patikros postai veiktų tik Marijampolėje ir Kaune.