Alytaus miesto savivaldybės administracijos dar praeitais metais pradėtas vykdyti vežėjų parinkimo reguliaraus susisiekimo vietiniais maršrutais konkursas niekaip neįsibėgėja. Panašu, kad naujų viešojo transporto autobusų miesto gatvėse teks palaukti, kiek – savivaldybės vadovai nedrįsta spėlioti, gali pritrūkti ir dabartinės valdžios kadencijos.
Viena iš konkurse ketinusių dalyvauti bendrovių – Vilniuje registruota UAB „Transrevis“ konkurso sąlygas apskundė Kauno apygardos teismui ir šis jas pripažino neteisėtomis, todėl savivaldybė negali toliau vykdyti konkurso.
Bendrovės įsitikinimu į žemagrindžius autobusus specialių poreikių turintys keleiviai galėtų įlipti ir pro galines duris, ne tik per šonines. Be to, paslaugos teikimo pradžios terminas – 60–160 kalendorinių dienų yra per trumpas įsigyti autobusus.
Aišku viena, kad Alytaus miesto savivaldybės administracija nusileisti neketina ir teismuose bandys įrodyti, jog konkurso sąlygos parengtos maksimaliai pagal visų alytiškių poreikius, tame tarpe vyresnio amžiaus, mamų su vaikais, neįgaliųjų. Pastarųjų atstovai savo pageidavimus savivaldybei yra išdėstę raštu.
Savivaldybė Kauno apygardos teismo sprendimą apskundė aukštesnės instancijos teismui ir kol vyks teisminiai ginčai, naujų viešojo transporto paslaugų mieste teks palaukti, paslaugas teiks esami vežėjai. Ketvirtadienį surengtoje spaudos konferencijoje savivaldybės vadovai žiniasklaidos atstovams paaiškino susidariusią situaciją.
„Naujas viešasis transportas turi būti visiems vienodai prieinamas, nediskriminuojantis žmonių – visi jame turėtų būti kiek įmanoma labiau savarankiškesni ir niekam nereikėtų imtis papildomų priemonių, kad kažkurie žmonės patektų į autobusą. Turėsime tai įrodyti teisme“, – surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo Alytaus miesto vicemeras Tautvydas Tamulevičius.
Pasak Alytaus mero Vytauto Grigaravičiaus, autobusai, kuriuos siūlo „Transrevis“ sukeltų nemažai nepatogumų, pavyzdžiui, lipant per galines duris keleiviai atsidurtų važiuojamojoje kelio dalyje, kas keltų pavojų jų gyvybei, tuo pačiu trukdytų kitiems vairuotojams, o savivaldybei tektų kiekvienoje stotelėje įrengti pandusus ir panašiai.
Preliminari vežėjų parinkimo reguliaraus susisiekimo vietiniais maršrutais konkurso vertė dešimčiai metų – daugiau kaip 28 mln. eurų be PVM. Iš jų – virš 4,1 mln. eurų skirti elektroninėms paslaugoms. Konkurso sąlygose numatyta, jog laimėtojas privalės užtikrinti, kad vežimo paslaugas Alytaus mieste teiktų 29 transporto priemonės, dar 3 turi turėti rezerve.
Anot vicemero T. Tamulevičiaus, po konkurso Alytaus viešojo transporto paslaugos pasikeistų iš esmės – būtų išplėstas maršrutų grafikas, įrengtos naujos stotelės, švieslentės, modernūs tvarkaraščiai, atsirastų mėnesiniai ir elektroniniai bilietai, tam tikra sistema leistų fiksuoti, ar keleiviams išduodami bilietai.