Naujų „mikriukų“ alytiškiams teks palaukti

Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos dar praeitais metais pradėtas vykdyti ve­žė­jų pa­rin­ki­mo re­gu­lia­raus su­si­sie­ki­mo vie­ti­niais marš­ru­tais kon­kur­sas niekaip neįsibėgėja. Panašu, kad naujų viešojo transporto autobusų miesto gatvėse teks palaukti, kiek – savivaldybės vadovai nedrįsta spėlioti, gali pritrūkti ir dabartinės valdžios kadencijos.

Viena iš konkurse ketinusių dalyvauti bendrovių – Vilniuje registruota UAB „Tran­sre­vis“ kon­kur­so są­ly­gas ap­skun­dė Kau­no apy­gar­dos teis­mui ir šis jas pri­pa­žin­o neteisėtomis, todėl sa­vi­val­dy­bė negali toliau vyk­dy­ti konkurso.

Bendrovės įsitikinimu į žemagrindžius autobusus specialių poreikių turintys keleiviai galėtų įlipti ir pro galines duris, ne tik per šonines. Be to, pa­slau­gos tei­ki­mo pra­džios ter­mi­nas – 60–160 ka­len­do­ri­nių die­nų yra per trum­pas įsi­gy­ti autobusus.

Aišku viena, kad Alytaus miesto sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­ja nusileisti neketina ir teismuose bandys įrodyti, jog konkurso sąlygos parengtos maksimaliai pagal visų alytiškių poreikius, tame tarpe vyresnio amžiaus, mamų su vaikais, neįgaliųjų. Pastarųjų atstovai savo pageidavimus savivaldybei yra išdėstę raštu.

Savivaldybė Kau­no apy­gar­dos teis­mo spren­di­mą ap­skun­dė aukš­tes­nės ins­tan­ci­jos teis­mui ir kol vyks teisminiai ginčai, naujų viešojo transporto paslaugų mieste teks palaukti, paslaugas teiks esami vežėjai. Ketvirtadienį surengtoje spaudos konferencijoje savivaldybės vadovai žiniasklaidos atstovams paaiškino susidariusią situaciją.

Naujas viešasis transportas turi būti visiems vienodai prieinamas, nediskriminuojantis žmonių visi jame turėtų būti kiek įmanoma labiau savarankiškesni ir niekam nereikėtų imtis papildomų priemonių, kad kažkurie žmonės patektų į autobusą. Turėsime tai įrodyti teisme“, – surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo Alytaus miesto vicemeras Tautvydas Tamulevičius.

Pasak Alytaus mero Vytauto Grigaravičiaus, autobusai, kuriuos siūlo „Tran­sre­vis“ sukeltų nemažai nepatogumų, pavyzdžiui, lipant per galines duris keleiviai atsidurtų važiuojamojoje kelio dalyje, kas keltų pavojų jų gyvybei, tuo pačiu trukdytų kitiems vairuotojams, o savivaldybei tektų kiekvienoje stotelėje įrengti pandusus ir panašiai.

Preliminari ve­žė­jų pa­rin­ki­mo re­gu­lia­raus su­si­sie­ki­mo vie­ti­niais marš­ru­tais kon­kur­so vertė dešimčiai metų daugiau kaip 28 mln. eurų be PVM. Iš jų virš 4,1 mln. eurų skirti elektroninėms paslaugoms. Konkurso sąlygose numatyta, jog laimėtojas privalės užtikrinti, kad vežimo paslaugas Alytaus mieste teiktų 29 transporto priemonės, dar 3 turi turėti rezerve.

Anot vicemero T. Tamulevičiaus, po konkurso Alytaus viešojo transporto paslaugos pasikeistų iš esmės būtų išplėstas maršrutų grafikas, įrengtos naujos stotelės, švieslentės, modernūs tvarkaraščiai, atsirastų mėnesiniai ir elektroniniai bilietai, tam tikra sistema leistų fiksuoti, ar keleiviams išduodami bilietai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *