Viena iš pagrindinių sėkmingo verslo sąlygų – atsakingi, motyvuoti ir išsilavinę darbuotojai, tačiau surasti minėtus kriterijus atitinkančius darbuotojus, verslininkams neretai tikras iššūkis, teigė krovinių ekspedijavimo įmonės „Cedrus“, teikiančios įvairias logistikos paslaugas, vadovas Mantas Kilkus.
2005 metais įkurta įmonė „Cedrus“, krovinių ekspedijavimo srityje specializuojasi ketvirti metai. „Vežame tiek pilnus, tiek dalinius krovinius. Įmonė rūpinasi krovinio gabenimu nuo krovinio pakrovimo vietos iki pristatymo vietos. Pagal poreikį krovinius vežame kelių transportu arba jūriniuose konteineriuose plukdome laivais. Didžiausia dalis krovinių keliauja į Vakarų Europą, šiek tiek į Rytų Europą“, – apie bendrovės veiklą pasakojo M. Kilkus.
Anot UAB „Cedrus“ direktoriaus, per kelerius veiklos metus ekspedijavimo srityje, įmonė gana sparčiai žengia į priekį. Nuo 2015 metų iki 2017-jų apyvarta (be PVM) nuo 2 mln. eurų išaugo iki 4,6 mln. eurų. Bendrovė siekia tapti Dzūkijos regiono lyderiais, todėl jau šiemet apyvartą planuojama išauginti iki 6 mln. eurų. „Ar pavyks tai įgyvendinti, didžia dalimi priklausys nuo galimybės pritraukti motyvuotus darbuotojus, nes būtent jie yra pagrindinė ašis, sukurianti didžiausią pridėtinę vertę“, – teigė M. Kilkus.
Įmonėje dirba 12 darbuotojų – 8 vadybininkai, 2 vairuotojai ir 2 buhalteriai. Norint įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, reikėtų priimti daugiau darbuotojų, tačiau tai gana sunkiai įgyvendinama užduotis.
„Minimumo mūsų bendrovėje negauna nė vienas darbuotojas. Vidutinis atlyginimas 900 eurų iki atskaitymo. Gerai dirbant, galima uždirbti ir žymiai daugiau, tačiau darbuotojų trūksta, ypač ekspedijavimo vadybininkų“, – tvirtino M. Kilkus.
Ekspedijavimas – konkretaus krovinio lydėjimas visą jo kelionę ir pakeliui kylančių klausimų bei problemų sprendimas, todėl vadybininkams labai svarbu mokėti bendrauti, išlikti emociškai stabiliems sprendžiant iškilusias problemas, būti motyvuotiems ir atsakingiems, taip pat reikalinga greita reakcija priimant sprendimus.
„Darbas šiek tiek primena darbą akcijų biržoje. Yra transporto biržos, kurios pasiūlo krovinį, būtina greitai apsispręsti – imti ar ne. Ekspeditorius ieško užsakymų, suranda, kas perveža ir pristato krovinį užsakovui. Reikia gerai valdyti informaciją, sugebėti ją analizuoti, įvertinti kainas. Ekspeditorių perspektyvos milžiniškos, jiems tikrai nereikės važiuoti į užsienį ieškoti darbo, atlyginimai artėja prie vakarietiškų“, – apie ekspeditorių darbą kalbėjo „Cedrus“ vadovas M. Klikus.
Anot M. Kilkaus, vertingiausi darbuotojai, turintys patirtį ir ryšių. Tačiau tokių žmonių darbo rinkoje labai mažai, todėl ieškome naujų darbuotojų, norinčių dirbti ekspedicijos vadybininkais.
„Cedrus“ direktoriaus nuomone, bene svarbiausias dėmesys, priimant naują darbuotoją, skiriamas jo motyvacijai ir vidinėms savybėms. „Vadybininkas turi sugebėti lanksčiai bendrauti, nes įmonių labai daug, teikiamų paslaugų kainos labai panašios, todėl pasirinkimą lemia žmogus – jo patikimumas, malonus bendravimas“, – teigė M. Kilkus.
Su darbuotojų trūkumu, Citadele“ banko atlikto tyrimo „Verslo kliūčių žemėlapis“ duomenimis, susiduria net 37 procentai šalies verslininkų, 29,3 proc. darbdavių netenkina potencialių darbuotojų išsilavinimas bei kompetencija. Alytaus regione šie rodikliai didesni. Net 46 proc. įmonių vadovų susiduria su šia problema. Darbuotojų išsilavinimas ir kompetencija netenkina 31 proc. verslininkų.
Vasario 1 dienos duomenimis, Alytaus teritorinėje darbo biržoje buvo registruoti 5246 bedarbiai, gyvenantys Alytaus miesto ir rajono savivaldybėse. Tuo tarpu siūlomos darbo vietos tik 269.
Eva Morozaitė