Druskininkiečiai ir kurorto svečiai turės galimybę išbandyti naująjį elektra varomą autobusą

Šiandien Druskininkų savivaldybės vadovams pristatytas naujausios kartos elektrinis autobusas „Solaris Urbino Electric 12“, pagamintas Lenkijoje. Tai autobusas, patobulintas pagal anksčiau vykusių bandymų ir testavimų rezultatus ir skirtas išbandyti Baltijos šalių vežėjams. Naujasis autobusas Druskininkuose reguliariu maršrutu važinės iki gegužės 1 dienos vakaro, tad druskininkiečiai ir kurorto svečiai turės galimybę jį įvertinti: autobusas ne tik ekologiškai švarus, bet ir važiuoja tyliai, beveik be garso, erdvus, puikiai vėdinamas ir šildomas.

 

Tyru oru garsėjantiems Druskininkams aplinkosauginiai klausimai yra ypatingai aktualūs. Pirmąjį svarbų žingsnį ekologiško transporto sistemoje kurortas žengė dar prieš keletą metų, įgyvendinant Lynų kelio projektą, kuris prisideda prie transporto taršos mažinimo. Kartu tai daug dėmesio sulaukianti pramoga kurorto gyventojams ir svečiams. Elektra varomas autobusas – labai svarbus tęstinis žingsnis kuriant ekologišką ir aplinką tausojančią kurorto viešojo transporto sistemą.

Autobusas „Solaris Urbino Electric 12“ tik ką nuvažiavęs nuo gamyklos konvejerių,  skirtas įvertinti Lietuvos, Latvijos ir Estijos miestų gyventojams bei vežėjams savo sąlygomis. Elektriniai autobusai „Solaris“ jau sėkmingai eksploatuojami Suomijoje, Švedijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, Ispanijoje ir kitose šalyse.

Uždarosios akcinės bendrovės „Kautros keltuvai“ vadovas Gintautas Pakusas teikė, kad siekiama maksimaliai gero rezultato. „Švariame mieste – švarus autobusas, ir švarus ne tik išore, bet ir savo vidumi. Šis autobusas yra elektrinis, į aplinką skleidžia nulį emisijos, tai reiškia, kad oras visiškai švarus. O kur švariausias oras Lietuvoje? Žinoma, kad Druskininkuose. Mes labai norėtume, kad elektra varomų autobusų įsigijimo projektas būtų sėkmingas, ir Druskininkuose važinėtų vienas arba du elektra varomi, naujausios kartos autobusai“, – sakė G. Pakusas.

Druskininkiečiai naująjį autobusą išbandyti gali jau šiandien – jis važiuoja populiariu maršrutu Nr. 4. Autobusas vienu pakrovimu gali nuvažiuoti 150-180 km. „Parinkome patį šauniausią druskininkietį, jį apmokėme, kaip vairuoti autobusą ekonomiškai, taupyti energiją“ – šypsojosi G. Pakusas.

Druskininkų savivaldybės meras Ričardas Malinauskas džiaugėsi, kad Druskininkų viešasis transportas yra vienas naujausių ir moderniausių šalyje. „Esame numatę viešąjį transportą nuolat atnaujinti, kad žmonės važinėtų patogiais, saugiais autobusais. O kalbant apie ekologiją, manau, kad visiems miestams svarbu, o kurortui – ypatingai aktualu, kad būtų kuo mažiau oro taršos. Todėl ieškosime galimybių, kad į Druskininkų gatves išriedėtų elektra varomi autobusai“ – sakė R.Malinauskas.

 

Kaip yra teigęs UAB „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis, elektriniai autobusai yra perspektyvūs: „Elektriniai autobusai vežėjams nėra karšta naujiena, tačiau mes vertiname tai, kad vis daugiau kalbama apie ekologiškai švarias transporto priemones su nuline emisija, tad jų perspektyvos artimiausioje ateityje tikrai yra neblogos. O kadangi gamintojai šias technologijas vis tobulina, tai, manyčiau, tik laiko klausimas, kada „žaliųjų“ technologijų srityje įvyks reikšmingas proveržis“.

„Nors elektrinis autobusas kainuoja brangiau nei dyzelinis, tačiau išlaidos jį eksploatuojant yra beveik trigubai mažesnės“, – teigia „Solaris Bus and Coach Latvia“ Lietuvos regiono vadovas Donatas Mačiulis. Anot jo, 100 kilometrų nuvažiuoti dyzelinis autobusas sunaudoja 38 litrus degalų, vieno litro kaina šiuo metu – 1,165 Eur. Šimtui kilometrų nuvažiuoti dyzeliniu kuru kainuoja 44,27 Eur. Elektra varomas autobusas tam pačiam atstumui nuvažiuoti sunaudoja 130 kWh elektros.  1 kWh kaina – 0,124 Eur. Taigi tokiam pat atstumui nuvažiuoti reikia vos 16,12 Eur.“

 

Druskininkų savivaldybės informacija

Panašūs įrašai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.