Pokalbis su Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriumi Vytautu Jastremsku

Netrukus įpusėsite kadenciją, Alytaus miesto savivaldybės administracijai vadovaujate jau beveik dvejus metus. Kokie jie buvo? Kokius svarbiausius darbus išskirtumėte?

Administracijos direktoriumi pradėjau dirbti nuo 2015-ųjų birželio 1 dienos. Ištikrųjų, nė nepajutau, kaip prabėgo beveik dveji darbo metai. Jie buvo labai greiti. Dar prieš pradėdamas dirbti miesto merui Vytautui Grigaravičiui ir tarybai sakiau, jog daugiausiai dėmesio skirsiu šilumos klausimui, paslaugų centralizavimui ir administracijos darbo kokybės gerinimui. Į juos koncentravausi jau nuo pirmos savo darbo dienos. Džiugu, kad laimėjome kovą dėl mažesnės šilumos kainos alytiškiams – tai buvo pagrindinis ir didžiausias visos kadencijos darbas.

Pasikeitė nemažai savivaldybės administracijos skyrių vedėjų, specialistų. Ar tai ir yra administracijos darbo kokybės gerinimas?

Ilgą laiką savivaldybės administracijos personale didesnių permainų nebuvo. Vos atėjęs pamačiau, kad yra būtinas pačių darbuotojų požiūrio keitimas, naujų metodų pritaikymas darbe, įsitraukimo į darbą didinimas. Šiandien savivaldybės administracijos personalo sudėtis yra visiškai kitokia, ko ankščiau niekada nebuvo, pasikeitė beveik pusės skyrių vedėjai. Stengiamės elgtis žmoniškai, tačiau norime matyti naudą ir pačiai įstaigai. Nepuolame atleidinėti žmonių, tačiau ieškome kompromisų. Tarkim, jei žmogus nelabai gerai jaučiasi vadovaudamas tam tikrai sričiai, jam siūlome padirbėti kitoje, galbūt ten jam pavyks save atrasti. Su daugeliu pavyko susitarti, su keletu atsisveikinome, nes taip ir nesuradome abiems pusėms priimtino sprendimo.

Didelė šilumos kaina buvo vienas aktualiausių klausimų Alytaus miesto gyventojams. Kitas, tikriausiai ne mažiau svarbus skaudulys – rinkliava už atliekų surinkimą ir tvarkymą. Ar bus atliktas Alytaus regiono atliekų tvarkymo centro veiklos auditas? Ar po jo išvadų alytiškiams galėtų sumažėti kaina už šiukšles ?

Mokestis už šiukšles nebuvo didinamas nuo 2008-ųjų metų, nors reikėjo, nes atliekų tvarkymo kaštai didėjo. Tą skirtumą, kurio nesumokėdavo gyventojai, dengdavo savivaldybė. Būtinybę didinti rinkliavą už atliekų surinkimą ir tvarkymą matė ir ankstesnė valdžia, tačiau tai nėra populiarus sprendimas ir, savaime suprantama, padidinti jos nesiryžo. Kad būtų visiems ramu ir aišku, savivaldybė savo iniciatyva atliks Alytaus regiono atliekų tvarkymo centro veiklos auditą. Neoficialiai esame paskaičiavę, kad jis savivaldybei gali kainuoti apie 20 tūkstančių eurų. Jei po jo paaiškės, kad yra rezervų, tai atitinkamai juos ir panaudosime, tačiau nemanau, kad kaina už atliekas galėtų žymiai sumažėti. Lyginau Alytaus regiono atliekų tvarkymo centro veiklą su kitų miestų tokių pat centrų veikla. Sutinku, pas mus dirba daugiau žmonių, tačiau mūsų įrengimai, pavyzdžiui atliekų rūšiavimo linija, pradėjo dirbti ankščiau.

Jei auditą atliktų Valstybės kontrolė, tai savivaldybė galėtų sutaupyti tuos 20 tūks. eurų…

Mes domėjomės šiuo klausimu, kai į ją kreipėmės dėl „Alytaus energijos“ veiklos audito. Jie turi darbo planus, pagal kuriuos dirba ir neturi resursų staiga juos pakeisti ar papildyti. Valstybės kontrolės institucijos požiūriu, savivaldybės pačios atsakingos už šiuos veiksmus. Mums tektų ilgokai laukti valstybinio audito. Be to, tai liečia mūsų savivaldybę ir mes norime, kad būtų atsakyta į klausimus, kurie mums rūpi, o ne tuos, kuriuos suformuluos Valstybės kontrolė.

Viešojo transporto sritis Alytuje gana apleista – dalis autobusų labai prastos būklės, kai kuriose stotelėse nėra grafikų, o jei ir yra, tai ne visi vairuotojai jų laikosi. Kada pasikeis viešojo transporto situacija mieste?

Tikrai pasikeis. Šiemet baigiasi savivaldybės sutartys su viešojo transporto vežėjais, kitąmet sudarinėsime naujas, todėl ir naujovių nemažai bus. Viešojo transporto paslaugų operatoriumi taps viešoji įstaiga „Alytaus infrastruktūra“. Jau nuo 2018-ųjų
metų mieste planuojame taikyti visiškai kitokį viešojo transporto paslaugų modelį – patys sudarinėsime maršrutus ir mokėsime vežėjams ne už juos, o už nuvažiuotus kilometrus. Jiems nebereiks sukti galvų dėl nuostolingų maršrutų ar nepakankamo kiekio keleivių. Bus sutvarkytos autobusų stotelės ir įrengtos švieslentės, įvesti tam tikri standartai autobusams. Naujausių transporto priemonių nereikalausime, tačiau kad jie būtų tvarkingi ir prižiūrėti tai tikrai.

Geležinkelio viadukas Naujojoje gatvėje buvo sutvarkytas prieš kiek daugiau nei metus. Dabar vyksta šios gatvės paskutiniojo ruožo rekonstrukcijos darbai, kiek miestui kainuos viaduko platinimas?

Su šituo viaduku susidariusi įdomi situacija. Ankstesnio Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius buvo žadėjęs, kad Alytaus miestui jo platinimas nieko nekainuos, ministerija pasirūpins jo pritaikymu pagal atliktą gatvės rekonstrukciją. Dabar Susisiekimo ministerijai vadovauja kitas ministras, o bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ jo tvarkyti nė neketina. Šiuo metu mes ieškome pinigų viaduko platinimui, nes biudžete tam nėra numatyta lėšų.

Asmeninio archyvo nuotr.

Panašūs įrašai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.