Gydytoja dietologė: „Laikykitės kelių taisyklių nuo rudens ir pavasarį nekils problemų dėl svorio“

Nors rudenį retas suka galvą dėl svorio, tačiau gydytoja dietologė Kristina Jasmontienė sako, jog kalėdiniam vakarėliui, kuriame norite pasirodyti su trokštama suknele ar kostiumu, reikėtų pradėti ruoštis jau dabar.

O ir pavasarį neteks vargti dėl priaugtų kilogramų, jei rudenį ir žiemą paisysite kelių pagrindinių taisyklių. Tiesa, jų, pasak gydytojos, laikytis vertėtų ištisus metus, tuomet kiekvieną kartą prasidėjus naujam sezonui, nekils problemų dėl svorio, nes pokyčius ir ilgalaikius rezultatus lemia suformuoti įpročiai.

Sezoniškumas įtakoja tik kasdienį racioną – keičiasi vaisių ir daržovių rūšys, atvėsus orams paprastai daugiau laiko skiriama maisto gaminimui namuose, daugiau valgoma termiškai apdorotų produktų.

„Stebėdama savo pacientus pastebiu tam tikrus pokyčius rudenį”, – sako Alytaus apskrities ir Druskininkų ligoninėse dirbanti K. Jasmontienė. – Ilgėja vakarai, atsiranda daugiau pasyvios veiklos, mažėja fizinis aktyvumas, žmonės tampa sėslesni, daugiau laiko praleidžia prie televizoriaus, todėl natūralu, jog daugiau užkandžiauja ir  valgo. Tai ir lemia, jog per žiemą neretai priauga papildomų kilogramų”.

Taigi, kokių kasdienių taisyklių vertėtų laikytis, kad pavasarį netektų vargti dėl priaugtų kilogramų?

Anot K. Jasmontienės, pirmiausia, mityba turi būti reguliari, o formuojant savo pietų ar vakarienės lėkštę reikėtų nepamiršti rekomenduojamų 300-400 gramų sezoninių daržovių joje: „Prisiminkite, kad Lietuvoje auga ne tik pomidorai ir agurkai, o rudenį ir žiemą drąsiai rinkitės raugintas daržoves, ypač pačių ruoštas ir nepersūdytas, gaminkite daržovių troškinius”.

Antra taisykle ji įvardina – per dieną išgertą pakankamą kiekį vandens. Jis kiekvienam žmogui individualus – paprasta poreikį skaičiuoti pagal ūgį, kiekvienam centimetrui bent 10 mililitrų. „Dažnai manomo išgeriamo vandens kiekis ženkliai skiriasi nuo tikrovės, kad būtų lengviau prisiminti ir vertinti, tiesiog įsigykite gertuvę ir pamažu formuokite įprotį gerti vandenį”, – sako gydytoja dietologė.

Galiausiai, judėjimas ar sportas turi tapti kasdiene veikla, kas, pasak jos, yra ne tik geros nuotaikos šaltinis, bet ir puiki priemonė svorio reguliavimui.

„Savo pacientams visada padedu įsivertinti, kiek dėmesio ir laiko jie gali skirti mitybai, susidėlioti kasdienę rutiną pagal savo galimybes. Kiekvieno iš mūsų jos skirtingos ir vieno recepto, tinkančio visiems, nėra. Bet net netobulas dienos režimas yra geriau nei jokio režimo.

Žmogus jaučia diskomfortą, kai turi elgtis pagal labai griežtas taisykles, kurios ne visuomet atrodo tinkančios ir realiai įgyvendinamos, kas dažniausiai ir nulemia nesėkmę, nuolatinį grįžimą prie buvusių įpročių. Lyg įsuka žmogų į nesibaigiantį nesėkmių ratą. Gydytojo dietologo užduotis padėti rasti išeitį ir sveikos mitybos principus pritaikyti kiekvienam žmogui pagal galimybes ir poreikius, suformuoti mitybos įpročius, kuriais vadovautis galima bus nuolat“, – įsitikinusi K. Jasmontienė.

Panašūs įrašai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *