Tarybos nariai suskubo stabdyti arterinių Alytaus gatvių rekonstrukciją

Panašu, kad ne vienerius metus besitęsiančioms diskusijoms dėl Ulonų, Pulko ir Santaikos gatvių rekonstrukcijos šviesos tunelio gale dar nematyti. Alytaus miesto savivaldybės Aplinkos ir plėtros komiteto nariai kreipėsi į merą ir administracijos direktorių, prašydami stabdyti viešųjų pirkimų žiedinėms sankryžoms Ulonų – Pulko – Santaikos g. ir Pulko – Gardino – Rūtų g. įrengti procedūras ir pakartotiniam svarstymui grąžinti Ulonų, Pulko ir Santaikos gatvių rekonstrukcijos projektą, kurį vertina kaip nusikaltimą prieš miesto gyventojus.

„Užprogramuoti kamščiai“

Šis staigus planas gimė praėjusią savaitę vykusiame Aplinkos ir plėtros komitete. Komiteto narių Česlovo Daugėlos, Sigito Leonavičiaus ir Valiaus Micevičiaus nuomone, dviejų eismo juostų gatvė bus per siaura esamiems transporto srautams, tuolab, kad vietos gatvei platinti tikrai pakanka. Jų siūlymu, Ulonų bei Santaikos gatvės turėtų būti ne mažiau kaip keturių eismo juostų, nes šiose gatvėse daug įmonių, taip pat individualių namų gyventojų, kuriems bus sunku dviejų juostų gatvėse atbuline eiga išvažiuoti iš savo sklypų, formuosis nuolatinės transporto spūstys, dar labiau sumažės gatvių pralaidumas.

„Tas gatvių rekonstrukcijos projektas, kuris yra padarytas dabar, užprogramuoja transporto kamščius, o siaurinti dabartinę gatvę yra nusikaltimas prieš miesto gyventojus“, – sakė Alytaus miesto tarybos narys S. Leonavičius.

Parengtas Ulonų, Pulko ir Santaikos gatvės rekonstrukcijos projektas buvo pristatytas miesto bendruomenei viešo svarstymo metu. Šiuo metu vykdomi viešieji pirkimai žiedinių sankryžų  Ulonų – Pulko – Santaikos g. ir Pulko – Gardino – Rūtų g. įrengimui. Jau šį penktadienį prieš 10 val. ryte bus plėšiami viešųjų pirkimų vokai.

Pagal esamą projektą, planuojama, kad dviejų juostų Ulonų, Santaikos, Pulko gatvėse bus įrengti šaligatviai, dviračių pėsčiųjų takas ir stotelės. Jie bus pritaikyti žmonių su negalia reikmėms. Taip pat numatoma gatvę asfaltuoti garsą slopinančios dangos sluoksniu, įrengti apšvietimą, iškilias saugumo saleles, lietaus nuotekų tinklus ir vaizdo stebėjimo kameras. Žaliose zonose pasodinti naujus medžius ir dekoratyvinius žydinčius krūmus, o gatvę nuo Likiškėlių sankryžos iki miesto ribos praplatinti.

Atlikus transporto srautų tyrimą, nuspręsta šviesoforais reguliuojamas sankryžas keisti žiedinėmis. Ir jas pritaikyti negabaritiniam transportui. Saugaus eismo komisijos sprendimu numatyta, kad trys žiedinės, saugesnės ne tik vairuotojams, bet ir pėstiesiems sankryžos bus įrengtos Likiškėlių – Santaikos, Ulonų – Pulko – Santaikos, Pulko – Gardino-Rūtų gatvių sankryžose.  Taip pat atsiras mažas žiedas Daugų ir Ulonų gatvių sankirtoje.

Alytaus miesto savivaldybės administracijos Statybos skyriaus vedėjo pavaduotojas Sigitas Stumbras pažymėjo, kad vietos Ulonų ir Santaikos gatvėms platinti nėra daug, nes dar bus įrengti pėsčiųjų ir dviračių takai, be to Saugaus eismo komisija, įvertinusi transporto srautus, nustatė, kad dviejų eismo juostų pakanka. S. Stumbras akcentavo, kad rengiant projektą,  atsižvelgta į minėtų gatvių gyventojų pageidavimus ir leista palikti kairiuosius posūkius į visus ten esančius sklypus, o kairiųjų posūkių, jeigu jie kerta dvi eismo juostas, Kelių projektavimo normos jau neleidžia įrengti. S. Stumbras taip pat nurodė, kad norint įvertinti gatvių pralaidumą, galima būtų pirkti eismo srautų modeliavimo paslaugą, nes kuriami labai tikslūs modeliai, kurie atitinka realų eismą.

Nemato tikslo stabdyti pirkimus

Komiteto nariai nesutiko su išsakytais argumentais ir siūlė stabdyti vykdomus viešuosius pirkimus bei grąžinti Ulonų, Pulko ir Santaikos gatvių rekonstrukcijos projektą pakartotiniam svarstymui, kuriame dalyvautų visi savivaldybės tarybos komitetai, savivaldybės administracija ir naujos sudėties Saugaus eismo komisija ir būtų suformuluotos konkrečios užduotys projektuotojams.

Susisiekus su Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriumi Rolandu Juoniu, jis teigė, kad artimiausiu metu planuoja susitikimą su Aplinkos ir plėtros komiteto nariais ir išklausys jų argumentus asmeniškai, tačiau direktoriaus nuomone, dabar stabdyti viešuosius pirkimus nebūtų tikslinga, o jeigu būtų nuspręsta tai daryti, Ulonų, Pulko ir Santaikos gatvių rekonstrukcija vėl nusikeltų neaišku kuriam laikui.

„Viską galime stabdyti, bet tam turi būti racionalūs argumentai ir sprendimai. Pateiksime savus argumentus, kodėl netikslinga viską stabdyti ir tada bus priimtas sprendimas. Šis projektas rengiamas daugybę metų, kilo daugybė ilgų ir sunkių diskusijų, apsvarstyti visi galimi variantai, buvo organizuojami gyventojų susitikimai ir jie projektui pritarė. Panašu, kad tarybos nariai, siūlydami keisti gatvės plotį, neįsigilino į visas situacijas ir argumentus. Supraskite, kad jeigu stabdysime viešuosius pirkimus, viskas nusitęs neribotam laikui. Iš tiesų nėra erdvės gatves plėsti iki 4 eismo juostų. Tiesa, yra vietų, kur erdvės lyg ir pakaktų, tačiau tikrai ne visur. Juk projektas buvo daromas, skaičiavimai atlikti. Padarius keturių eismo juostų gatvę, gyventojai kaip tik patirs daugiau sunkumų sukti į kairę pusę iš savo kiemų“, –  situaciją komentavo R. Juonys.

Panašūs įrašai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *