Ar dėl Laisvosios ekonominės zonos steigimo Alytus ryšis naikinti aerodromą?

Šiandien vykusiame Alytaus miesto savivaldybės tarybos posėdyje politikai sprendė du miestui strategiškai svarbius, vieną su kitu susijusius, klausimus – dėl laisvosios ekonominės zonos (LEZ) steigimo galimybių studijos parengimo ir Alytaus aerodromo plėtros projekto rengimo ir jo pripažinimo strategiškai reikšmingu panaikinimo, kas suteikia prielaidą naikinti aerodromą, mat vietoje jo siūloma steigti LEZ‘ą.

Kai kurie politikai šią žinią priėmė itin audringai. Esą Alytaus aerodromo panaikinimas miestui reikštų strategiškai svarbių galimybių praradimą, o aerodromus turintiems Prienams ir Marijampolei atsivertų milžiniški augimo keliai. Be to, politikai bandė įtikinti, kad miesto centre plėsti pramonę būtų mažų mažiausiai neprotinga ir vargu, ar pavyktų suderinti su aplinkosauga. Tarybos nariai pritarė, kad miestui labai reikia LEZ‘o, tačiau, ieškant kitų alternatyvų, galima išsaugoti ir aerodromą.

Klausimą tarybai pristačiusi savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Neringa Rinkevičiūtė pabrėžė, kad jau ne pirmą kartą besikreipiantiems investuotojams Alytus iki šiol negali pasiūlyti didelių – 10-20 ha sklypų, o esantys Pramonės parke nėra itin patrauklūs. Pasak jos, ankstesnėje, prieš du metus parengtoje ir tarybai pristatytoje galimybių studijoje buvo svarstyti ir kitų teritorijų variantai – šiaurinis pramonės parkas, karinis dalinys ir aerodromas, kur galėtų būti kuriamas LEZ‘as kartu tiesiant geležinkelio liniją. Esą pirmieji du variantai savivaldybės biudžetui būtų sunkiai pakeliami, o aerodromo teritorijai investicijų reikėtų mažiausiai. Galimybių studijos rengimas užtruktų apie pusmetį. Tik po viešųjų pirkimų paaiškėtų, kiek tai atsieitų Alytaus miesto savivaldybės biudžetui, bet kaip teigė N. Rinkevičiūtė, praktika rodo, jog suma gali svyruoti nuo 15 iki 30 tūkst.eurų.

N.Rinkevičiūtė pabrėžė, kad steigti LEZ’ą dabartinėje aerodromo teritorijoje rekomendavo Ekonomikos ir inovacijų bei Švietimo, mokslo bei sporto ministerijos.

Ginti aerodromo likimo prieš politikus stojo Alytaus aerodromo klubo vadovas Kęstutis Urbanavičius. Jis tarybai kėlė klausimus, kas tokio svarbaus įvyko, kad taip skubiai reikėjo naikinti Alytaus aerodromo plėtros plano kaip strategiškai svarbaus miestui statusą ir kuo dabar aerodromas trukdo LEZ‘o steigimui.

Sulaukęs klausimo dėl aerodromo vizijos, K. Urbanavičius atsakė, kad visa tai yra išdėstyta detaliajame aerodromo plėtros plane, kuris aerodromui anuomet atsiėjo 30 tūkst. litų, o savivaldybė prie to nė kiek neprisidėjo. Prieš daugiau nei dvejus metus Alytaus politikai buvo pritarę, kad aerodromas yra strategiškai svarbus objektas, net buvo svarstyta galimybė jį rekonstruoti, įrengti naują nusileidimo taką ir organizuoti skrydžius į Alytų.

Pasak jo, 80-mečio Alytaus aerodromo panaikinimas ne tik negina visuomeninių interesų, o ir pasitarnauja tuo suinteresuotiems asmenims.

Beje, aerodromo teritorija priklauso valstybei, o Alytus ja disponuoja panaudos sutarties pagrindu. Savivaldybė ne vienerius metus siekia šį turtą iš Vyriausybės perimti į savo rankas. Situaciją galimai sunkina tai, kad Alytaus aeroklubas jau ne vienerius metus bylinėjasi su Vyriausybe, kai ši jam nutraukė žemės nuomos sutartį.

Už laisvosios ekonominės zonos steigimo galimybių studijos parengimą politikai balsavo vieningai – tam buvo pritarta.

Nors klausimas dėl Alytaus aerodromo plėtros projekto rengimo ir jo pripažinimo strategiškai reikšmingu panaikinimo sukėlė daugybę audringų emocijų ir pasisakymų prieš, galiausiai panaikinimui daugumos balsų persvara buvo pritarta. Už balsavo 16, prieš – 4, o susilaikė – 3.

Viršelis – Alytaus aeroklubo nuotr.

Panašūs įrašai:
  Prenumeruoti  
Pranešimus apie